خراسان جنوبی فردا میزبان ۵ شهید گمنام می‌شود

خراسان جنوبی بار دیگر فردا میزبان ۵ شهید گمنام می‌شود. شهدایی که قرار است در روز شهادت حضرت زهرا (س) در چند نقطه از استان تشییع و تدفین شوند.

به گزارش “پیام خاوران “، بار دیگر قرار است عطر و بوی شهید و شهادت در خراسان جنوبی بپیچد و پس از مدتها انتظار و دوری قرار است در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خراسان جنوبی میزبان ۵ شهید گمنام شود.

سرهنگ غلامرضا فلاحی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با ۲۸ دی ماه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) دو شهید در شهر آبیز زیرکوه و یک شهید در دانشگاه بزرگمهر قاینات و دو شهید در بوستان آیت الله بهجت بیرجند خاکسپاری می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر پاک ۵ شهید گمنام در استان تشییع و تدفین می‌شود افزود: با توجه به اهمیت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی تاکید ستاد کل نیروهای مسلح بر برگزار نشدن مراسم تشییع است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: پیکر پاک شهدای گمنام عصر فردا با حضور تشریفات وارد فرودگاه بیرجند می‌شود که بعد از آن به معراج شهدا منتقل می‌شود.

فلاحی افزود: از این ۵ شهید، دو شهید ۱۷ ساله، یک شهید ۱۹ ساله، دو شهید ۲۱ و۲۳ ساله هستند که در عملیات‌های والفجر و کربلای چهار و کربلای پنج به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: با احتساب این ۵ شهید تعداد شهدای گمنامی که در استان تدفین شده‌اند ۱۴۵ شهید در ۵۷ نقطه استان است و همه شهرستان‌های استان میزبان شهدای گمان هستند.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: از ۵۴ نقطه یادمان شهدا ۳۰ یادمان ساخته شده و ۱۹ یادمان در حال ساخت است که تا خرداد ۱۴۰۰ همه یادمان‌ها احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید   سبد ۳هزار دزی واکسن برکت به استان خراسان جنوبی رسید

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها