چالش باشگاه‌های ورزشی در دوران کرونا | تسهیلاتی که دردی از باشگاه‌داران دوا نکرد

باشگاه‌های بخش خصوصی که در افزایش سرانه ورزشی و قهرمان‌پروری نقش مهمی را ایفا می‌کنند به اندازه‌ای دچار مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شدند که بسیاری مجبور به تعطیلی و علیرغم میل باطنی تعدادی نیز وسایل ورزشی خودرا به فروش گذاشتند

به گزارش “پبام خاوران “ ، نزدیک ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان و به تبع کشور می‌گذرد و تاثیر منفی خود را بر رویدادهای ورزشی و زیرساختی این حوزه نیز نشان داده است.

در پی تعطیلی اماکن و سالن‌های ورزشی، تمامی مسابقات و فعالیت‌های تربیت‌بدنی نیز به حالت تعلیق درآمدند و یکی از مشاغلی که دچار آسیب‌ شدید و غیرجبران شد، باشگاه‌داران بخش خصوصی هستند.

باشگاه‌های بخش خصوصی که در افزایش سرانه ورزشی و قهرمان‌پروری نقش مهمی را ایفا می‌کنند به اندازه‌ای دچار مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شدند که بسیاری مجبور به تعطیلی و علیرغم میل باطنی تعدادی نیز وسایل ورزشی تخصصی خود را برای امرار معاش زندگی روزمره به فروش گذاشتند.

 

تسهیلاتی که دردی را دوا نکرد

اگرچه مصاحبه‌های مختلف مسوولان ورزشی برای کمک به باشگاه‌داران صورت گرفت و دست‌اندرکاران این حوزه نیز حرف‌هایی از ارائه تسهیلات بلاعوض و وام‌های کم بهره بانکی به میان آوردند، اما شرایط ثبت‌نام در سامانه و تخصیص این تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای با ضامن‌ دولتی و نامه کسر حقوق به قدری سخت بود که خیلی از باشگاه‌داران عطایش را به لقایش بخشیدند.

باشگاه‌داران رشته‌های مختلف ورزشی بر این باور هستند که تعطیلی چند ماهه مجموعه‌ها، اماکن و استخرهای ورزشی در آمادگی جسمانی، روحی و روانی ورزشکاران حرفه‌ای و علاقمندان به ورزش‌های همگانی تاثیرات مخربی داشته است.

 

۶۵۳ میلیون تسهیلات برای باشگاه‌داران خراسان‌جنوبی

بر اساس گزارش دریافتی از اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گام نخست حمایت از مؤسسان و مربیان باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی آسیب‌دیده از ویروس کرونا تعداد ۸۱ پرونده متقاصیان مورد بررسی قرار گرفت و مبلغ شش میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۲ درصد تقاضا شد.

بیشتر بخوانید   خسارت ۲۶۰۰ میلیاردی کرونا به ورزش خراسان‌جنوبی

در این مرحله مدیران باشگاه‌های بخش خصوصی می‌توانستند تا مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال و مربیان نیز ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کنند که در مجموع شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

در گام دوم حمایت‌های ویژه مؤسسان باشگاه‌های بخش خصوصی آسیب‌دیده از ویروس کرونا با اختصاص هشت هزار میلیارد ریال وزارت ورزش و جوانان نیز مقرر شده است از ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد و شش ماه تنفس بازپرداخت به هریک از متقاضیان تخصیص یابد.

 

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

 

بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از ۲۲۷ باشگاه ورزشی بخش خصوصی استان تاکنون ۱۰۸ باشگاه در سامانه وزارت تعاون ثبت نام و تقاضای ۹۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال وام شده است که برای معرفی به بانک‌ها باید به سامانه وزارتخانه مراجعه نمایند.

۲۱۰ باشگاه استیجاری هستند

گفتنی است، از ۲۲۷ باشگاه ورزشی بخش خصوصی خراسان‌جنوبی قریب‌بر ۲۱۰ مورد استیجاری هستند که ۶۰ باشگاه ورزشی در بیرجند مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

منبع:فارس

انتهای‌پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها