فرهنگ مطالبه‌گری واقعی در مردم تقویت شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین راه برای رفع مشکلات این است که زمینه‌های بهره‌برداری از منابعی که در اختیار داریم را فراهم کنیم گفت: اگر قرار است به توسعه برسیم باید فرهنگ مطالبه‌گری واقعی و عقلایی را در مردم تقویت کرد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندار، ائمه جمعه، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان فردوس با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه شهرداری‌های استان اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، به تقویت پایه‌های شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و حتی ادارات و نهادها همت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت پایه‌ها، پایداری درآمدها را به همراه دارد و در نتیجه تمکن ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرداری می‌تواند با سرمایه گذاری بر روی یک یا چند زمینه مختلف، درآمد خوبی برای خود رقم زند. چه ایرادی دارد شهرداری، معدن بنتونیت یا کارخانه داشته باشد و از قِبَل آن، نیازهای خود را تأمین کند.

ملانوری با تأکید بر اینکه قانون، دست شهرداری‌ها را در زمینه سرمایه گذاری باز گذاشته است عنوان کرد: اینکه از این فرصت‌ها استفاده درستی نکنیم، خسران است.

 

بیشتر بخوانید

عملیات اجرایی استخر ذخیره آب قنات بلده فردوس آغاز شد

۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال در فردوس به بهره‌برداری رسید

 

استاندار خراسان جنوب به منابع انسانی غنی شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: نیروهای انسانی به جهت ایده پردازی، انگیزه دادن و خلاقیت، جزو منابع توسعه هستند که باید قدر دانسته شوند و از این ظرفیت باید به نحو شایسته‌ای در راستای توسعه شهرستان بهره‌برداری شود.

وی تأکید کرد: ما حق نداریم زمان مدیریتی در اختیارمان را هدر بدهیم چرا که این زمان، فرصت خدمت به مردم و حق الناس است.

ملانوری اظهار داشت: باید با این دید که شهر ما بهترین نقطه دنیاست، کارها را پیش ببریم و وقتی این تفکر بر حوزه کاری ما حاکم باشد برای رفع نواقص موجود، حداکثر تلاش خود را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید   حماسه آفرینی‌های آزادگان نقشه راه عبور از گذرگاه‌های سخت تحریم هاباشد

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر قرار است به توسعه برسیم باید دیدمان را بازتر کنیم، مردم را فعال‌تر کرده و فرهنگ مطالبه‌گری واقعی و عقلایی را در آنها تقویت کنیم.

وی به استفاده از سرمایه‌های مردمی در رفع مشکلات اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اصول مردم محوری، دانش بنیان بودن، درون زا بودن و برون نگر بودن اقتصاد اشاره دارد که اگر این سیاست‌ها محقق شود نتایج خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها