وداع باشکوه مردم بیرجند با ۵ شهید گمنام

مراسم وداع با پیکر پاک ۵ شهید گمنام در حسینیه جماران بیرجند با حضور جمعی از خانواده شهدا و مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور حداقلی برگزار شد.

به گزارش” پیام خاوران ” ، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر پاک پنج شهید گمنام در استان به خاک سپرده می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی گفت: پیکر مطهر این شهدا که ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ سال سن دارند و در عملیات والفجر مقدماتی و کربلای ۴ و ۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که قرار است در ۳نقطه در شهرستانهای بیرجند ،قاین وزیرکوه به خاک سپرده شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه این شهدا در عملیات والفجر مقدماتی و کربلای ۴ و ۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمدند اظهارکرد: به علت شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع برگزار نمی‌شود و فقط مراسم تدفین با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با حداقل حضور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع برگزار نمی‌شود و فقط مراسم تدفین با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با حداقل حضور برگزار خواهد شد افزود: از پنج شهید گمنام دو شهید در بیرجند یک شهید در قاین و دو شهید دیگر در شهرستان زیرکوه خاکسپاری می‌شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی ادامه داد: با احتساب این ۵ شهید تعداد شهدای گمنامیکه در استان تدفین شده‌اند ۱۴۵ شهید در ۵۷ نقطه استان است و همه شهرستان‌های استان میزبان شهدای گمان هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: از ۵۴ نقطه یادمان شهدا ۳۰ یادمان ساخته شده و ۱۹ یادمان در حال ساخت است که تا خرداد ۱۴۰۰ همه یادمان‌ها احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید   مجتمع‌های آبرسانی خراسان جنوبی تا پایان دولت تعیین تکلیف می‌شود

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها