شوراهای آموزش پرورش به دنبال موضوعات اولویت دار باشند/چرا در بین مشکلات جهان تنها به کرونا پرداخته می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه چرا با وجود مشکلات زیاد در کشور و جهان تنها به کرونا پرداخته می‌شود، گفت: شوراهای آموزش پرورش موضوعات اولویت دار و آنهایی که محکم هستند را انتخاب کنند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه باطن تشریح دین تربیت و هدایت انسان‌ها به سوی رستگاری است، اظهار داشت: آنچه جهان امروز سخت تشنه و نیازمند آن است تربیت دینی و اخلاقی است و ولنگاری اخلاقی و انحطاط جامعه محصول بی اعتنایی به موضوعات معنوی است.

وی با بیان اینکه آن طور که سخن فرد منافق بیماری نفاق به وجود می آورد، سخن معلم و عالم دینی دوایی مناسب برای دردهاي روحی است گفت: هدایت انسان در مسیر کمال بالاترین عبادات و دارویی درمان همه دردهاست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: شورای آمورش و پرورش محصولات ذی قیمت فرهنگی زیادی دارند که فلسفه شورا هم از زبان دین تبیین شده است و هم در عرف بین الملل امری پذیرفته شده است و رسالت شوراهای آموزش و پرورش با توجه به تعهدات اخلاقی شرعی آن مبتنی بر احسن القول است.

 

بیشتر بخوانید 

امام جمعه بیرجند: جوانان برای دفاع از عزت و کیان کشور سلاح شهید سلیمانی را بر دوش بگیرند

امام جمعه بیرجند: بصیرت کلید موفقیت‌ها است

 

عبادی با بیان اینکه مفهوم شورا از نظر دین و عرف بسیار متفاوت است، تصریح کرد: شورا از دیدگاه عرف غربی فقط بر ترجیح نظر جمع استوار است در حالی که از منظر دین بر تبادل نظر،استفاده از تجربیات، تحلیل‌ها در راستای دستیابی به اهداف متعالی و دلیل قوی بر خدمت به بندگان خدا است.

وی با تشریح اینکه انسان برای سلامت بدن خود به دنبال تهیه و دریافت غذای سالم، و تغذیه خوب و مفید است، گفت: چرا که بدن انسان محصول واردات است و اگر واردات مفید و سودمند باشد بدن سالم و اگر فاسد باشد حرام و سمی است.

بیشتر بخوانید   آزادی ۹ زندانی در خراسان جنوبی با اجرای طرح پابند الکترونیکی

امام جمعه بیرجند ادامه داد: لقمه حرام مانند سمی است که بدن را نابود می‌کند و تهاجم فرهنگی از نوع سم خطرناک روحی، روانی و اخلاقی است که این امر می‌تواند در قالب عکس فاسد، فیلم، تصویر و منظره فاسد باشد که سبب می شود امنیت روانی اخلاقی را به مخاطره بياندازد و انسان را به لبه پرتگاه تباهی بکشاند، حال سوال پیش می آید چگونه است که انسان برای تغذیه خود حساس است اما نسبت به غذای روح و بعد معنوی حساسیت ندارد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

عبادی با بیان اینکه هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسان در مسیر کمال نیست از این رو معلم و مربیان باید مراقب تغذیه صحیح جسم، روح، روان و اخلاق متعلمین و متربیان خود باشند،گفت: در موضوع کرونا برنامه‌های خوب علمی دنبال شد اما آنچه مطرح است اینکه چرا تنها آمار کرونا در جهان روزی چند بار اعلام می‌شود اما آمار آوارگان، آمار گرسنگان، آمار سقط جنین و آمار فروپاشی خانواده ها اعلام نمي‌شود؟ مگر همه مشکلات کشور و جهان تنها کروناست و نبايد یک طرفه به مشکلات پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها