۵ شهید گمنام بر دوش مردم خراسان جنوبی باشکوهی خاص ‌تشییع شد

 مردم ولایتمدار وهمیشه در صحنه استان خراسان جنوبی امروز در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س ) پیکر پنج شهید گمنام را باشکوهی خاص تشییع و به خاک سپردند.

به گزارش “ پیام خاوران ”  ، این شهدای والامقام که شامگاه چهارشنبه ۲۴ دی ماه وارد بیرجند شدند، طی روزهای گذشته در برخی مساجد و مراکز نظامی و آموزشی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیت محدود برگزار شد.

 

پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرهای بیرجند ، زیرکوه و قاین تشییع و به خاک سپرده شد.

 

پیکر پاک ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده  مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر بیرجند تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله عبادی در بوستان آیت الله بهجت مهرشهر به خاک سپرده شدند.

 

همچنین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور جمعی از مردم و مسوولان در شهر آبیز شهرستان مرزی زیرکوه وپیکر یک شهید گمنام در دانشگاه بزرگمهر قاینات تشییع و به خاک سپرده شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این پنج شهید ۲ شهید ۱۷ ساله، یک شهید ۱۹ و ۲ شهید ۲۱ و ۲۳ ساله هستند که در عملیات‌های والفجر و کربلای چهار و پنج به شهادت رسیدند.

 

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند اظهار کرد: با احتساب میزبانی از این شهدا ۱۴۵ شهید در ۵۷ نقطه خراسان جنوبی آرمیده‌اند.

بیشتر بخوانید   مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی معرفی شد

 

وی افزود: همه شهرستان‌های استان میزبان شهدا هستند و از ۵۴ نقطه یادمان شهدا ۳۰ نقطه ساخته شده، ۱۹ یادمان در حال ساخت است و تا خرداد ۱۴۰۰ همه یادمان‌ها ساخته می‌شوند.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها