بازگشایی مرز یزدان منوط به موافقت دولت افغانستان

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نمی‌توان برای بازگشایی مرز یزدان زمان مشخص کرد، گفت: بازگشایی یزدان منوط به موافقت دولت افغانستان است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، بازگشایی پایانه مرزی مرز یزدان از چند سال قبل در سخنان و گفته‌های مسئولین خراسان‌جنوبی مطرح بوده است و آن را یکی از اولویت‌ها ذکر کرده‌اند ولی تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است. استاندار خراسان‌جنوبی چندی پیش در گفت‌وگو با والی ایالت فراه افغانستان این موضوع را مطرح و خواستار بازگشایی این پایانه مرزی شد.

حمید ملانوری در زمینه نتایج این رایزنی‌ها اظهار کرد: مرز یزدان در سال‌های دور یکی از مرزهای فعال کشور بوده و اکنون نیز زیرساخت انجام مبادلات در آنجا فراهم است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بازگشایی مرز یزدان خواست بازرگانان و تجار دو طرف ایرانی و افغانستانی است، بیان‌کرد: در این راستا در روزهای گذشته هم رایزنی‌هایی با والی ولایت فراه افغانستان داشته‌ایم و هم از پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه بازدید کردیم.

 

بیشتر بخوانید 

فرهنگ مطالبه‌گری واقعی در مردم تقویت شود

ستاد توسعه خاوران تشکیل شد

 

ملانوری ادامه‌داد: در حال حاضر بازگشایی این پایانه مرزی منوط به برخی مسائل داخل کشور افغانستان و موضوعات اداری در آنجا و همچنین موافقت دولت افغانستان است، تا بعد با هماهنگی دو کشور بتوانیم مجوزهای لازم برای فعالیت این پایانه مرزی را أخذ کنیم.

وی افزود: در دو طرف مرز یزدان در کشور ایران و افغانستان شهرستان‌های مرزی وجود دارد که راه‌اندازی این پایانه مرزی و افزایش مبادلات بین دو کشور می‌تواند در اشتغال‌زایی برای مرزنشینان تأثیر بسزایی داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: هر چند در حال حاضر در مرز امنیت برقرار است ولی بازگشایی پایانه مرزی یزدان می‌تواند به ثبات و ارتقا امنیت در مرز کمک شایانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید   نخستین کاروان «نذر آب ۴» میهمان خراسان جنوبی می شود

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

ملانوری افزود: نمی‌توان برای بازگشایی مرز یزدان زمان خاصی را مشخصی کرد ولی با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم به زودی شاهد این اتفاق باشیم.

منبع:مهر

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها