۷۰ کیلومتر ازمحورتزانزیتی قاین-بیرجندتاپایان امسال دوبانده می شود

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: با پیگیریهای صورت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک مسکن برای تسریع روند ساخت محور قاین- بیرجند اخذ شده و تا پایان سال طول این مسیر دو بانده شده به ۷۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش  ” پیام خاوران ” وحید داعی در دیدار رئیس شورای اسلامی استان،اعضاء شورای اسلامی و شهردار شهر قاین اظهار داشت: نگاه مجموعه راه و شهرسازی در راستای کمک به شهرداری ها و کاهش مشکلات عمرانی واجتماعی در حوزه شهری است و در راستای این هدف نیازمند کمک و همکاری شهرداری ها و شورای های اسلامی در جهت انجام وظایف خود  هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه باز آفرینی شهری ۱۲ پروژه در سطح شهر قاین در محلات هدف طرح باز آفرینی شهری هدف گذاری گردیده و  برای تعیین پیمانکار مناقصه نیزبرگزار شده است افزود:متاسفانه تاکنون استقبالی صورت نگرفته است و بیشترین پروژه های باز آفرینی دراستان بعد از شهر بیرجند در شهر قاین با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال تعریف شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت:در طرح اقدام ملی مسکن به دلیل عدم تامین زمین مورد نیاز جهت احداث طرح اقدام ملی مسکن در شهر قاین، اراضی این طرح در روستای شاهیک در نظر گرفته شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهها اشاره کرد و گفت: در حوزه ساخت راه ها اولویت اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان قاین، تکمیل و اتمام باند دوم محور قاین-بیرجند  است که در سال ۹۹ حدود ۱۸ کیلومتر از این محور دو بانده گردیده که این میزان طی سالیان گذشته بی سابقه بوده است .

داعی اظهارکرد:  با پیگیری های صورت گرفته م ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک مسکن برای تسریع روند ساخت این محور اخذ شده و انشالله تا پایان سال طول مسیر دو بانده شده محور قاین- بیرجند به ۷۰ کیلومتر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   افزایش منابع بانک مهر ایران در سال پر چالش ۱۳۹۹

وی با طرح جامع شهر قاین نیز اشاره کرد وگفت: تا پایان سال مراحل استانی و طرح در کمیته برنامه ریزی استان به پایان خواهد رسید و درباره طرح جامع گردشگری قاین نیز این طرح باید نواقص و اخذ استعلامات آن توسط شهرداری تکمیل تا جهت اخذ مجوز در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مطرح گردد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها