افزایش وقوع سرقت های خرد در خراسان جنوبی/۷۵ درصد جرایم کشف شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از افزایش وقوع سرقت های خرد طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: از شهروندان خواستاریم رعایت مسائل ایمنی را جدی بگیرند.

به گزارش “پیام خاوران “ سرهنگ غلامرضا حسینی با بیان اینکه سرقت به معنای ربودن مال غیر است، افزود: خوشبختانه خراسان جنوبی دارای مردمی فهیم بوده و هشدارهای پلیسی را به خوبی لحاظ می کنند.

وی با بیان اینکه اگر چه در سطح استان سرقت های آنچنانی و بزرگ نداریم اما این امر به معنای عدم مستعد بودن در بروز سرقت نیست، گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش وقوع سرقت های خرد را داشته ایم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۷۵ درصد جرایم مربوط به سرقت در استان کشف شده و سارقین زمین گیر شده اند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه برخی از شهروندان سرقت ها را جدی نمی گیرند، اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم ساختمان ها را ایمن سازی کنند چراکه ساده انگاری بستر فعالیت بزهکاری را فراهم می کند.

 

توصیه های پلیسی

وی با اشاره به سرقت خودرو و وسایل داخل خودرو در استان بیان کرد: از هم استانی ها خواستاریم برای جلوگیری از این سرقت ها، خودرو را مجهز به قفل پدال، سیستم های دزد گیر و زنجیر فرمان کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: متاسفانه گاهاً مشاهده می شود که راننده درب خودرو را قفل نکرده و در حاشیه خیابان یا درب منزل پارک کرده که این امر بستر را برای افراد سودجو فراهم می کند.

 

بیشتر بخوانید 

افزایش سرقت های خرد در خراسان جنوبی/ گلایه از سهل انگاری مردم

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به سرقت گوشی و کیف بری، گفت: تنها رعایت نکات ساده از سوی شهروندان می تواند سارق را ناکام می کند.

بیشتر بخوانید   قیمت انواع تایرهای ایرانی به ‌طور متوسط 25 درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه شهروندان تنها وسایل مورد نیاز را در کیف حمل کنند، تاکید کرد: بانوان از جایگذاری و حمل طلا و جواهرات و وسایل قیمتی در کیف به جد خودداری کنند.

 

منازل مسکونی ایمن سازی شوند

سرهنگ حسینی در توصیه ای به شهروندان برای در امان بودن از سرقت منازل بیان کرد: از شهروندان خواهشمندیم منزل مسکونی را به سیستم ایمنی مجهز کنند.

وی با اشاره به وقوع سرقت توسط مسافر نماها و مسافرکش نماها داخل تاکسی بیان کرد: بعضاً مشاهده می شود برخی مسافرنماها خودرو ها را با هزینه بالا کرایه کرده و در مسیرهای خارج شهر به اهداف شوم خود می رسند.

سرهنگ حسینی با تاکید بر اینکه از رانندگان خواستاریم ابتدا مسافر و مسیر وی را ارزیابی کرده و سپس سرویس بپذیرند، گفت: همچنین برای مسیرهای خارج شهر، یکی از بستگان را در جریان سفر بگذارند.

 

تذکر به آژانس های بانوان

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی تاکید کرد: از بانوان خواهشمندیم سرویس خارج از شهر را نپذیرند و تا حد ممکن از پذیرش مسافر آقا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه همچنین مسافرها به هیچ وجه نوشیدنی از سوی راننده را نخورند، افزود: از شهروندان خواستاریم از تاکسی های تحت نظارت و موجه استفاده کنند.

 

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

 

سرهنگ حسینی با بیان اینکه پلیس با مجرمان برابر قانون رفتار می کند، اظهار کرد: شهروندان در صورت بروز سرقت و یا مواجه با سارق، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های ۱۱۰ گزارش دهند تا زمان طلایی برای تحقیقات علمی پلیس از بین نرود.

بیشتر بخوانید   افزایش 131 درصدی فروش «سقاین»

منبع:مهر

انتهای پیام /۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها