دهکده گردشگری چهارده بیرجند تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دهکده گردشگری چهارده بیرجند تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش “پیام خاوران “، حسن رمضانی امروز پنج شنبه دوم بهمن به خبرنگاران گفت: چهارده یکی از روستاهای واقع در یکی از دره‌های زیبای رشته کوه باغران در جنوب شهر بیرجند است که با توجه به جاذبه‌های طبیعی زیبا و چشم‌نواز در روستای چهارده و همچنین وجود آبشار چهارده این روستا از دیرباز یکی از تفرجگاه‌های مردم بیرجند بوده است.

وی افزود: از دوسال گذشته با سرمایه‌گذاری بخش خصوص تمامی خانه‌ها و مزارع روستا تملک و عملیات بازسازی و مرمت و ساماندهی منازل و معابر با هدف ایجاد دهکده گردشگری آغاز شد.

 

بیشتر بخوانید

کاروانسراهای خراسان جنوبی نامزد ثبت میراث جهانی شد

بهره‌برداری از ۲۰ پروژه گردشگری در خراسان جنوبی

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: این دهکده با ظرفیت ۴۰ اتاق و سوییت دارای رستوران، فست فود، کافی شاپ، یک واحد دامداری کوچک و استخر پرورش ماهی برای آشنایی گردشگران با طریقه نگهداری احشام در زندگی روستایی و استفاده از محصولات ارگانیک آن در پذیرایی از گردشگران، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، مسجد و نمازخانه است.

رمضانی ادامه داد: دهکده گردشگری چهارده با سرمایه گذاری۶۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ایجاد شده و زمینه اشتغال برای بیش از ۱۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دهکده گردشگری چهارده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: مرکز آفرینش‌های هنری صنایع‌دستی روستای جهانی خراشاد تا دهه مبارک فجر ایجاد می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه روستای خراشاد که از سوی شورای جهانی صنایع دستی در ردیف روستاهای جهانی صنایع دستی به ثبت رسیده است، دارای ۱۷۰ کارگاه پارچه بافی است، ادامه داد: در راستای کمک به توسعه‌ این هنر صنعت و همچنین به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد خلاقیت و تنوع‌بخشی به تولیدات و برگزاری مسابقات هنری و انجام مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با شیوه‌های بافت از گذشته تا به امروز، روش‌های رنگ‌رزی و دست‌یابی به روش‌های نوین برای بسته‌بندی مناسب و همچنین بازاریابی محصولات تولیدی این مرکز در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   3 کتابخانه در خراسان جنوبی افتتاح می شود

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: پس از جهانی شدن روستای خراشاد علاوه بر تاثیرات مثبت در حوزه فروش محصول، تعداد سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای خراشاد و همچنین روستای نصرآباد ایجاد شده که رونق گردشگری را نیز درپی داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها