بازار موبایل بیرجند در سراشیبی

ابتدای سال بود که خانواده‌ها برای فرزندان دانشجو و محصل خود مجبور به خرید گوشی بودند و این بهانه‌ای شد برای افزایش قیمت گوشی‌ها و حالا چند وقتی است بازار موبایل روزهای آرامی را سپری می‌کند و بهترین زمان برای خرید گوشی است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، بزرگ‌ترین بازار پس از خودرو و مسکن، بازار موبایل است که در فضای مجازی و سایت دیوار نیز جایگاه خود را پیدا کرده و وضعیت پررونقی دارد.

بازار فروش موبایل از همان ابتدای کرونا پررونق بود و قیمت‌ها هر روز روند افزایشی را تجربه می‌کرد اما چند وقتی است بازار موبایل رو به سراشیبی گذاشته و روزهای آرام و ارزان‌تری را تجربه می‌کند.

در اوایل سال به دلیل گسترش بیماری کرونا، دورکاری و آموزش آنلاین در دستور کار کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت به همین دلیل گوشی و تبلت به عنوان کالای ضروری معرفی شد.

از طرفی افزایش قیمت دلار و ممنوعیت واردات به دلیل گسترش کرونا سبب شد تا قیمت موبایل در بازار سیر صعودی داشته باشد اما در نیمه دوم سال به دلیل کاهش قیمت دلار ظاهراً قیمت آن هم سیر نزولی پیدا کرده است.

برخی فروشندگان موبایل معتقدند در بازار رکود حاکم است و بدون تغییر در فاکتورها و کاهش قیمت به احتمال زیاد تغییر چندان محسوس نباشد اما اصلاح و کاهش قیمت توسط واردکنندگان به نفع مصرف‌کنندگان تمام می‌شود.

اصغری یکی از فروشندگان موبابل در بیرجند گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت دلار، بازار موبایل روزهای ارزانی را سپری می‌کند البته خریدار نسبت به مهرماه زیاد نیست و احتمال این وجود دارد که قیمت باز هم کاهش یابد البته قطعی نیست؛ چرا که اگر دلار ثابت بماند همین قیمت‌های فعلی بازار هم ممکن است افزایش یابد.

وی به مردم پیشنهاد کرد زمان خوبی برای خرید گوشی است و افزود: در ۶ ماه اخیر هیچ وقت قیمت موبایل تا این اندازه کاهش نداشته است.

بیشتر بخوانید   کمبود شدید روغن مایع و جامد در شهرستان خوسف

یکی از فروشندگان تلفن همراه در بیرجند نیز بیان کرد: فروشندگانی که گوشی‌ها را با قیمت‌های بالا خریده‌اند چندان راضی به فروش کالاها با این قیمت‌ها نیستند البته با وجود کاهش قیمت‌ها، بازار گوشی همراه روزهای خلوتی را سپری می‌کند، هر چند پیش‌بینی می‌شود با تداوم کاهش قیمت‌ها خرید آن رونق گیرد.

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان بیرجند نیز گفت: هم اکنون بازار تلفن همراه با وجود کاهش قیمت ناشی از افت نرخ دلار، روزهای سردی را پشت سر می‌گذارد و در حالی که گفته می‌شود قیمت‌ها به پایین‌ترین میزان در ۶ ماه اخیر رسیده اما شواهد حاکی از آن است که با افزایش عرضه کالا و احتمال افت بیشتر قیمت ارز، کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز دور از انتظار نباشد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

موسوی از روند کاهشی قیمت‌ها در بازار تلفن همراه خبر داد و افزود: قیمت گوشی تلفن همراه بین ۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته و از ۲۰ روز گذشته قیمت گوشی تلفن همراه به دلیل کاهش قیمت دلار روند کاهشی را در پیش گرفته و برخی از کارشناسان پیش‌بینی کاهش قیمت بیش از رقم‌های فعلی را مطرح می‌کنند.هم اکنون بازار خرید گوشی تلفن همراه مانند مهر ماه نیست اما یکی از اقلامی که همیشه مشتری خود را دارد گوشی تلفن همراه است.

منبع:قدس

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها