۲۴ پهنه آبی تالابی در استان خراسان جنوبی وجود دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از وجود ۲۴ پهنه آبی تالابی در سطح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تالاب کجی نمکزار نهبندان تالاب ملی است و تلاش می شود تالاب خور در شهرستان خوسف نیز جزو تالاب ملی ثبت شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حسن اکبری صبح  امروز به مناسبت روز جهانی تالاب ها از وجود ۲۴ پهنه آبی تالابی در سطح خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: این تالاب‌ها در استان پایش و سرشماری پرندگان آبزی انجام می‌شود.

وی مهمترین تالاب‌های استان را تالاب کجی نمکزار نهبندان و تالاب خور در شهرستان خوسف عنوان کرد و افزود: این تالاب‌ها مهمترین تالاب‌های پویای شرق کشور هستند که ارزش بالایی دارند و تالاب‌ها کارکردهای تالابی را به خوبی ایفا می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سدهایی که در استان وجود دارد و رودخانه‌های فصلی، مانند رودخانه فرخی در شهرستان قاین پهنه‌های تالابی هستند که کارکرد تالابی خوبی دارند.

اکبری با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی تالابی محسوب می شود یادآور شد: تالاب کجی نمکزار نهبندان تالاب ملی است و تلاش می شود تالاب خور در شهرستان خوسف نیز جزو تالاب ملی ثبت شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

برنامه آبخیزداری در ۲۶ میلیون هکتار حوزه آبخیز تالاب های کشور تدوین شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   جهادی که عطش را از ۱۲۵ روستای کویری می‌زداید

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها