اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار (۹۱۸ روستا)خراسان جنوبی به شبکه ارتباطات متصل می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران”، مصطفی بهی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در بحث ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرها و روستاها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش خصوصی است افزود: بخش دولتی بیشتر نقش هماهنگی و ناظر و رسیدگی به درخواست های مردمی را برعهده دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه در بحث توسعه ارتباطات مشاهده می‌شود مجموعه تلاش بخش خصوصی و دولتی است بیان کرد: در ۳۰ شهر خراسان جنوبی امروز با تلاش بخش خصوصی وضعیت ارتباطی مطلوبی وجود دارد و اینترنت پرسرعت همراه نسل ۳ و نسل ۴ و اینترنت پر سرعت ثابت وجود دارد.

بهی با بیان اینکه در خراسان جنوبی وضعیت اینترنت ثابت و همراه وضعیت رو به رشدی است و سرویس های اینترنت همراه و ثابت در شهرهای استان وجود دارد تصریح کرد: آنچه امروز بیشتر مورد تقاضا است با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اهمیت حوزه ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه کاربری‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات دو چندان شده است.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، استفاده از بستر فضای مجازی و برگزاری کلاس‌ها به صورت غیر حضوری صورت گرفت خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی زیرساخت‌های ارتباطی وجود داشت و در روستاها شاید هنوز اتصال روستاها به شبکه ملی ارتباطات به عنوان بستر اصلی فضای مجازی کشور هنوز تامین نشده اما در برنامه است.

 

۸۵ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی به شبکه شاد دسترسی دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه بنا به اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان ۸۵ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند یادآور شد: اتصال مابقی روستاها به شبکه شاد در برنامه های توسعه‌ای اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد.

بهی با اشاره به اینکه بخش مهمی از جمعیت استان به شبکه‌های آموزش مجازی دسترسی دارند که اقدام مهمی برای دسترسی روستاها به شبکه ارتباطات است اظهار داشت: در تلاش هستیم مابقی روستاهای بالای را به این شبکه متصل کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه و تکلیفی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد این است که تا پایان برنامه ششم اتصال ۸۰ درصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات را انجام دهد افزود: در بحث توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات از محل اعتبارات دولتی توسعه ارتباطات روستایی را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید   تجلیل از 16سال تلاش ماندگار دکتر محسن احتشام در اتاق بازرگانی بیرجند+ تصاویر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه تکلیف ما اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است گفت: ابتدای دولت ۱۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

بیشتر بخوانید

۷۰ درصد از ظرفیت پهنای باند ورودی به خراسان جنوبی آزاد است

سرمایه گذاری ٨٣ میلیارد ریالی در اجرای پروژه توسعه ارتباطات روستایی خراسان جنوبی

 

 

تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ارتباطات متصل می‌شوند

بهی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۶۰۰ روستا از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ارتباطات متصل شدند بیان کرد: طبق پایشی که انجام شد وضعیت ارتباطی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به روزرسانی شد و اکنون برای مابقی روستاها برنامه ابلاغی اپراتور داریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار (۹۱۸ روستا)استان به شبکه ارتباطات متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی وسیعی است و یکی از چالش‌های توسعه ارتباطات هزینه بر بودن توسعه ارتباطات است گفت: ۸۹ هزار و ۱۵۲ خانوار در روستاهای بیش از ۲۰ خانوار و ۵ هزار و ۵۴۷ خانوار در روستاهای زیر ۲۰ خانوار نفر داریم.

 

اتصال ۷۸ درصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات

بهی با بیان اینکه ۶۹ هزار و ۵۷۴ خانوار از روستاهای بیش از ۲۰ خانوار معادل ۷۸ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند یادآور شد: ۲ هزار و ۵۷ خانوار از روستاهای زیر ۲۰ خانوار معادل ۳۷ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی با بیان اینکه به لحاظ خانواری ۷۸ درصد خانوارها در روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم شبکه ملی اطلاعات، اتصال به اینترنت جهانی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت تاکنون، در بحث توسعه سایت‌های تلفن همراه با رشد دو برابری در بحث تعداد سایت‌های نسل ۲،۳ و ۴ مواجه بودیم.

بهی با اشاره به اینکه تمام شهرهای خراسان جنوبی دارای اینترنت نسل ۳ و ۴ هستند اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در خراسان جنوبی ۸۸ درصد است.

بیشتر بخوانید   عملیات گازرسانی به ۳ روستا در سرایان آغاز شد

 

ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه در استان ۸۰ درصد است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه در خراسان جنوبی به گونه‌ای است که ۹۰ درصد قابلیت پوشش دارد خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه ۸۰ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت در خراسان جنوبی ۱۱ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه ما این است تا پایان دولت این عدد به بیش از ۹۴ درصد برسد تا ضریب نفوذ مشترکین ثابت و تلفن همراه را شاهد باشیم افزود: در حال حاضر ۱۹۳ روستای خراسان جنوبی اینترنت ثابت دارند.

بهی با بیان اینکه پهنای باند ورودی به خراسان جنوبی ۱۲۰ گیگابیت در ثانیه است اظهار داشت: آنچه در زمان پیک کرونا شاهد بودیم به ۳۵ گیگابیت در ثانیه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ظرفیت پهنای باند خراسان جنوبی قابل بهره برداری است گفت: طول شبکه فیبر نوری زیرساخت در استان ۴ هزار و ۴۸۵ کیلومتر است که نسبت به ابتدای دولت تاکنون رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: اقدام خوبی که امسال همزمان با بازگشایی مدارس انجام شد اتصال مدارس کشور به شبکه ملی ارتباطات بود که در این راستا در خراسان جنوبی یک هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی به شبکه ملی متصل شدند که از این تعداد ۸۰۰ مدرسه روستایی و ۶۰۰ مدرسه شهری بودند.

 

هوشمندسازی مدارس به شبکه اطلاعات گام بزرگی در جهت توسعه عدالت آموزشی است

بهی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس به شبکه اطلاعات گام بزرگی در جهت توسعه عدالت آموزشی است بیان کرد: برنامه ما این است به محض اتصال روستاها فاقد اینترنت به شبکه اطلاعات مدارس نیز متصل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری ۲۶۸ کیلومتر فیبر را گرفته‌ایم افزود: از این میزان تاکنون ۱۴۰ کیلومتر انجام شده و مابقی نیز تا پایان دولت انجام خواهد شد.

بهی با اشاره به اینکه در بحث اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات ۱۵۰ سایت را در دست اجرا داریم اظهار داشت: با اجرای این موارد ۱۰۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید   ۲۰ درصد ‌برق استان خراسان جنوبی را مشترکان صنعتی مصرف می‌کنند

افتتاح ۸۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر

وی با بیان اینکه در بحث اعتبارات تا پایان سال ۹۸، مجموع اعتبارات ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است افزود: در دهه فجر ۶۹ میلیارد تومان افتتاح داشتیم و در هفته ارتباطات امسال روستای سیدان به عنوان نمونه کشوری به شبکه اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال از محل اعتبارات دولتی و خصوصی ۸۰ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم که در این راستا ۹۳ میلیارد ریال پروژه در بحث توسعه تلفن همراه، توسعه شبکه فیبر نوری، افزایش پوشش تلفن همراه در ۱۱ روستا و اجرای ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری با ۸ میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد.

بهی با بیان اینکه روستای کریمو و مصعبی سرایان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند اظهار داشت: در بحث توسعه پوشش ‌همراه روستایی از اواخر سال گذشته تخصیص ۷۷ سایت گرفته شده که تاکنون ۴۹ سایت انجام و ۲۸ سایت باقیمانده در دست اقدام است که مراحل عمرانی آن انجام می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

۹۵ درصد جاده‌های اصلی خراسان جنوبی پوشش تلفن همراه دارند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ روستا تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند گفت: ۹۵ درصد جاده‌های اصلی خراسان جنوبی پوشش تلفن همراه را دارند و تأمین پوشش جاده‌های غیر اصلی و روستایی نیز در دستور کار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۷ درصد جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی خراسان جنوبی پوشش تلفن همراه را دارند بیان کرد: در حال حاضر در سطح خراسان جنوبی ۹۶ دفتر پیشخوان وجود دارد و ما آمادگی داریم در سطح روستاها نیز دفاتر راه‌اندازی شود.

بهی از وجود ۱۴۰ باجه پست بانک در سطح روستاهای استان خبر داد و یادآور شد: در بحث فناوری اطلاعات تسهیلاتی به کسب و کارها، ایده پردازان و شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود و آمادگی داریم به کسب و کارهای جدید نیز به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تسهیلاتی ارائه شود.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در خراسان جنوبی در دستور کار است تصریح کرد: سامانه ۱۹۵ سامانه رسیدگی به شکایات مردم است و مردم می‌توانند نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق این سامانه بیان کنند.

انتهای پیام/۲۵۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها