عشایربیش از ده درصد جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می دهند/ افتتاح ۲۸۸ طرح در محلات عشایری کشور

استاندار خراسان جنوبی نقش ارزنده جامعه عشایری در ایجاد ثبات و امنیت پایدار را مورد تاکید قرار داد وگفت: بیش از ده درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و جامعه عشایری در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه بسیار نقش آفرین است.

به گزارش ” پیام خاوران “ حمید ملانوری   با بیان این مطلب در جلسه شورای عشایر استان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور برگزار شد، جامعه عشایری را پرتلاش،زحمتکش، سختکوش و مولد معرفی کرد و اظهار داشت :جامعه عشایری  هم در رونق اقتصادی و هم در فضای کسب و کار مؤثرند.

 

وی  به نقش آفرینی جامعه عشایری در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: باید خدمات رسانی به این جامعه پرتلاش از حالت سنتی خارج شده و حرکتی روبه جلو داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی ارتقاء سطح رفاه جامعه عشایری استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما به دنبال آن هستیم تا در ستاد توسعه خاوران با بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های هر گروه و در قالب مهارت آموزی، سطح دانش ها را ارتقاء دهیم و در همین راستا با ایجاد ارزش افزوده، ثرورت  افزایی کنیم.

 

وی با اشاره به خدمات جامعه عشایری به کشور گفت: باید با حرکت جهشی و ایجاد ارزش افزوده، کاری کنیم که محصولات تولیدی این جامعه مولد با ارزش واقعی آن به بازار مصرف عرضه شود.

ملانوری تاکید کرد: تلاش مدیریت استان بر آن است تا فعالیت ها در این حوزه، نو، خلاقانه و  با حرکت رو به جلو صورت پذیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی به جامعه عشایری اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه های آبرسانی پایدار از محل اعتبارات استانی و کشوری جهت تأمین آب سالم و بهداشتی  ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید   آغاز طرح پویش همراهان سفر ایمن در خراسان جنوبی + تصاویر

 

ملانوری از طرح استان در استحصال روغن از پشم گوسفند گفت و متذکر شد: تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن پشم در استان، مجاورت با کشور افغانستان که امکان تأمین پشم از آنجا را نیز فراهم می کند و همچنین ۱۳ هزار تن پشم تولیدی جامعه عشایری کشور و عدم وجود کارگاه تهیه این روغن ارزشمند، استان علاقمند به احداث این کارخانه در منطقه است.

 

شرکت در شورای عشایری استان ، افتتاح دو پروژه آبرسانی به عشایر و بازدید از مناطق عشایری نهبندان، شوسف و سربیشه از برنامه‌های سفر علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به خراسان جنوبی است.

 

۲۸۸ طرح در محلات عشایری کشور به بهره برداری می رسد

 

معاون وزیر ورئیس سازمان امور عشایر کشور در این نشست گفت:۲۸۸ پروژه برای بهره مندی عشایر کشور همزمان با چهل ودومین فجر انقلاب اسلامی در محلات  عشایری کشور افتتاح ومورد بهره برداری قرار می گیرد

شاپور اعلایی اظهار داشت:۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه ا سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: در این سفر دو پروژه بااعتبار ۲۰ میلیارد تومان برای ارتقاء شاخص برخورداری از آب شرب در محلات عشایر استان خراسان جنوبی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

معاون وزیر ورئیس سازمان امور عشایر کشور به سهم هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی برای استان اشاره کرد و افزود: این تعداد پول تا اواخر بهمن بین عشایر خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

وی به بیمه عشایر اشاره کرد و افزود: قراراست بیش از  صدهزار نفر از عشایر کشور بیمه شوند که سهم استان خراسان جنوبی از این تعداد ۶ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید   کمبود ۴۸۰ کلاس درس در خراسان جنوبی

اعلایی از اعطای ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: فروشگاه اینترنتی عشایر شاپ در کشور راه اندازی شده که زمینه فروش محصولات عشایر به صورت کشوری را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها