پرداخت بیش از۱۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی خراسان جنوبی

شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی از ابتدای سال ۹۹ مبلغ ده هزار و نهصد میلیارد ریال تسهیلات به بیش از بیست و چهار هزار و هفتصد نفر پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶ درصدی داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی در ارائه گزارشی به مناسبت دهه مبارک فجر در گفتگو با خبرنگار” پیام خاوران ” با بیان اینکه در سال اخیر رشد بی سابقه و چشمگیری در پرداخت تسهیلات از محل اعتبار توسعه مکانیزاسیون، قرض الحسنه ازدواج و کمک های فنی و اعتباری داشته ایم گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۴۵۴ میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تعداد ۲۲۵ دستگاه تراکتور و ۱۶ دستگاه کمباین به ۵۹۸ نفر پرداخت شده است.

حسین مودی با بیان این مطلب اعلام کرد: بر این اساس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹۷ درصد رشد در  پرداخت مبلغ تسهیلات و ۱۵۳ درصد رشد در تعداد افراد دریافت کننده تسهیلات خرید ادوات کشاورزی (مکانیزاسیون)  داشته ایم.

 

 تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال

وی ادامه داد: علاوه بر این از ابتدای سال تاکنون  تعداد ۵۴۰ نفر، از ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی بهره مند شده اند که زمینه اشتغال زایی۵۴۰ نفر فراهم شده است. همچنین  در این حوزه نیز شاهد رشد ۱۳۴ درصدی در مبلغ تسهیلات پرداختی و رشد ۱۰۰ درصدی در تعداد دریافت کنندگان این تسهیلات بوده ایم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق این بانک افزود:. بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال جاری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰۸۴ نفر پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی در ادامه  با بیان اینکه امسال برای عشایر تسهیلات ویژه ای فراهم شده است اعلام کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش عشایر کوچنده  تعداد ۱۰۰ نفر عشایر استان از تسهیلات پرداختی به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال بهره مند شده اند،

بیشتر بخوانید   طـب سنتی در بیرجند کجا برویم؟

مودی درباره ی تسهیلاتی که به سیل زدگان پرداخت شده گفت:  تعداد بهره مندان از تسهیلات قرض الحسنه برای آسیب دیدگان ناشی از سیل در استان ۲ هزار و ۵۸۴  نفر به مبلغ ۲۰۸ میلیارد ریال بوده است.

 

امهال بدهی ها

 وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری بدهی ۴۳۴ نفر از کشاورزان بر اساس دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به مبلغ ۲۹ میلیارد ریال امهال شده است.

مودی با بیان اینکه  از زمان اعلام تبصره مذکور، بانک کشاورزی ۵ هزار و ۹۷۳ فقره پرونده به مبلغ ۹۸۵ میلیارد ریال را امهال کرده است. گفت: ضمناً امسال بدهی تعداد ۸ هزار و ۷۳۶  نفر از تولیدکنندگان خسارت دیده به مبلغ ۳۴۵۱ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک تمدید شده است.

 

کشاورز کارت طرح جدید بانک کشاورزی  

وی ادامه داد:  در راستای حمایت از کشاورزان، برای اولین بار طرح کشاورز کارت با پیشنهاد بانک کشاورزی در قالب دریافت تسهیلات تا سقف دویست میلیون ریال با نرخ ۱۲ درصد جهت خرید نهاده ها فراهم شدکه تاکنون تعداد ۱۸۷ فقره کارت به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود:  از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به تعداد ۳۷ فقره پرونده جهت توسعه و ایجاد گلخانه ها مبلغ ۹۸۸ میلیارد ریال تسهیلات تعلق گرفته و از این طریق زمینه کشت ۱۴ هکتار گلخانه در سطح استان فراهم گردیده است.

 

رتبه چهارم استان در بیمه انواع دام

در حوزه صندوق بیمه کشاورزی از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ماه) تا کنون بیش از ۴۶ هزار نفر بیمه گذار محصولات زراعی ، باغی و دامی خود را بیمه کردند.
وی با اشاره به سطح اراضی زراعی و باغی بیمه شده توضیح داد:  بیش از ۱۶ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۴ هزار هکتار اراضی باغی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید   نظام‌ مدیریت علمی باید سرلوحه فعالیت نظام‌های اقتصادی قرار گیرد

وی بیان کرد:در بازه مذکور بیش از ۹ میلیون قطعه طیور نیمچه گوشتی و ۶۵۷ هزار رأس انواع دام سبک و سنگین بیمه شده است.

مودی  یادآور شد: در سال زراعی گذشته مبلغ ۳۴۷  میلیارد ریال غرامت به  بیش از ۲۳ هزار نفر خسارت دیده تحت پوشش پرداخت شد.

وی درباره ی محصولات جدیدی که در سال زراعی جاری تحت حمایت بیمه ی محصولات کشاورزی قرار گرفته است گفت: گل نرگس و گشنیز از جمله ی این محصولات هستند.

وی با توجه به رویکر مثبت دامداران برای بیمه ی دامهایشان اعلام کرد: استان خراسان جنوبی مقام چهارم کشور در زمینه بیمه انواع دام را داراست.

 

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها