۶۷ کیلومتر از محور ترانزیتی بیرجند- قاین دو بانده شد

محور بیرجند – قاین۱۰۰ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر از پروژه دوبانده سازی آن، با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید و با افتتاح این قطعه، تاکنون ۶۷ کیلومتر از این مسیر دو بانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش” پیام خاوران ” ؛عملیات دوبانده سازی محوربیرجند – قاین از سال ۸۹ آغاز شده وتا سال ۹۷، تنها حدود ۴۰ کیلومتر از این محور به نتیجه رسید

اما پروژه درسال‌های اخیر شتاب گرفت و با برنامه ریزیهای انجام شده بخش دیگری ازمسیرتا پایان سال زیر بار ترافیک می رود و مابقی نیز تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ دوبانده شده ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اداره کل راه و شهرسازی استان برای شتاب بخشی به روند اجرای کار در این پروژه اولویت دار استان، از ظرفیت ماده ۵۶ استفاده کرده و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت تسهیلات از طریق بانک مسکن برای پروژه اخذ کرده است.

محمد اسلامی وزیرراه وشهرسازی درسفردو روزه به خراسان جنوبی از طرح های راهسازی وراه آهن بازدید و چند طرح عمرانی  در بخش راه  ومسکن را افتتاح کرد.

یکی ازاین طرح ها آغازعملیات اجرایی ۵ هزارو۸۹۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان بود که با حضور امیر آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا،جمعی ازمعاونان وزیر راه، فرماندهان نیروی زمینی ارتش، فرماندهان نظامی انتظامی، معاونان استاندار،برخی از نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی،جمعی ازمدیران کل ستادی استانداری،مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، فرماندارو تعدادی ازمدیران شهرستان بیرجند وجمعی ازجانبازان همراه بود، کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

ازمجموع این واحدهای مسکونی، ۲ هزار و۸۶۰ واحد مربوط به شهر بیرجند است که عملیات ساخت و احداث آنها با کلنگ زنی پروژه ۷۲۰ واحدی شرکت تعاونی ارتش آغاز گشت.

خراسان جنوبی در بحث تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی، جزو استان های پیشرو بود و در همین راستا به  ۱۰۰ درصد افرادی که توانسته اند مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان خود را واریز نمایند، زمین تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید   قانون اساسی تجسم عینی انقلاب اسلامی و مظهر عقلانیت است

علاوه بر پروژه هایی که امروز و به شکل همزمان کلنگ زنی شدند، مابقی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن استان با پیشرفت های فیزیکی متفاوت، توسط خود متقاضیان و در قالب گروه های ساخت در حال احداث می باشند.

سهمیه تعیین شده برای استان خراسان جنوبی در مراحل اولیه ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بود که با رایزنی های صورت گرفته به جهت حجم تقاضا، این رقم به بیش از ۹ هزار واحد رسید.

بهره برداری از ۳۵ کیلومتر راه روستایی در سطح استان

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و وزیر راه و شهرسازی ۳۵ کیلومتر راه روستایی در سطح استان به صورت همزمان در روستای باغ سنگی شهرستان سربیشه افتتاح شد.

همزمان با حضور وزیرراه وشهرسازی دراستان، ۵ پروژه راه روستایی به طول ۳۵ کیلومتر به بهره برداری رسید.

این پروژه ها شامل تکمیل راه روستایی برکت چاه اتحاد اسلام آباد درشهرستان بشرویه، تکمیل راه روستایی دلالوک در شهرستان طبس، تکمیل راه روستایی چاه زرد درشهرستان بیرجند، بهسازی وآسفالت راه روستایی باغ سنگی در شهرستان سربیشه و تکمیل راه روستایی ثقوری در شهرستان قاینات است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای احداث این محورها، ۲۴ میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان هزینه کرده تا شرایط تردد را برای ۱۵۶ خانواده ساکن در این مناطق ایمن و راحت کنند.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها