طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از اجرای طرح هوشمند سازی مراکز اتفاقات مدیریت برق شهرستانهای استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش” پیام خاوران ” ، مهدی دادگر ظهر امروز در بازدید از مرکز فوریت های برق در ستاد شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهارداشت: طرح ملی هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق (هما) با هدف کاهش زمان خاموشی ها ، تسریع در رفع مشکلات مشترکان، در مرکز فوریت های برق ۱۲۱ شرکت راه اندازی ومورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش سطح رضایتمندی مردم ویکپارچه سازی اطلاعات وداده های مربوط به حوادث واتفاقات شبکه اظهار داشت: طرح هما از ابتدای بهمن ماه امسال با سرمایه گذاری بالغ بر۴ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای طرح ملی هما در ۱۱ شهرستان استان و۱۵ بخش به صورت کامل در حال اجرا است.

دادگر با اشاره به فعالیت های زیربنایی برای اجرای طرح بیان داشت: با استقرار وپیاده سازی طرح “هما” فعالیت تیم‌های عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخص‌های عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تأمین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می یابد.

وی افزود: رسیدگی، تعمیر و نگهداری شبکه‌های توزیع به ویژه در مواقع بروز خاموشی‌های ناخواسته در طی چند سال اخیر در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است و اجرای این طرح منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه می‌توان علاوه بر مدیریت تماس‌های بهمنی که در شرایط بحرانی رخ می‌دهد، میزان رضایتمندی مشترکان و پایش پذیری و رصد اکیپ‌های عملیاتی را نیز بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید   انجام 158 مورد ملاقات مردمی در شرکت گاز استان خراسان جنوبی

پیاده سازی طرح هما بر روی تمامی خودروهای عملیاتی شرکت

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: مراحل برقراری ارتباط سامانه‌های ثبت حوادث، مشترکان، اطلاعات جغرافیایی GISو نصب سامانه موقعیت‌یابی آنلاین خودروها (AVL) با موفقيت در مرکزContact Centerانجام شده است.

هادی منصوریان افزود: برقراری سناریوی هوشمندسازی پاسخگویی خودکار مرکز تماس IVR نیز از دیگر سامانه هایی است که در این مرکز با موفقيت آزمایش و به بهره برداری رسیده است.

وی اظهارکرد: پیاده سازی طرح هما با نصب ۳۰ دستگاه CarPC بر روی تمامی خودروهای عملیاتی این شرکت در مدیریت برق شهرستانهای استان با موفقیت نصب واجرا شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می توانند از درگاه‌های مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع، سامانه ۱۲۱ و ارسال پیامک، در خصوص خاموشی ها ، اطلاع رسانی کرده که درخواست‌های آن‌ها مستقیما به نزدیک‌ترین خودرو‌های حوادث ارسال و درکمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم صورت می گیرد.

مدیر امور دیسپاچینگ وفوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در این سامانه، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود می توانند بدون اتصال به اپراتور، با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ و یا خاموشی معابر خود را اعلام کنندکه مستقیما به تبلت اتفاقات ارجاع می گردد.

مرتضی رخ افروز افزود : چنانچه مشترکان در محدوده خاموشی قرار داشته باشند سامانه ضمن اعلام موقعیت اشتراک آنها، قطع برق ناخواسته را اعلام می کند و مشترکان می توانند با انتخاب گزینه اطلاع از خاموشی های برنامه ریزی شده در سایر خدمات ( گزینه ۳) از زمان اعمال خاموشی خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید   665 مورد ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی تعمیر شد

وی برضرورت حرکت سازمانها به سمت نصب سامانه های هوشمند با هدف تسریع در رفع مشکلات مشترکین و کاهش زمان خدمت رسانی تاکید کرد و افزود: راه‌اندازی سامانه “هما” گامی ارزشمند در هوشمندسازی فرآیند مدیریت خاموشی و حوادث برق خواهد بود.

انتهای پیام//

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها