سوء مدیریت منجر به تعطیلی بازارچه دو کوهانه و کارخانه پنبه نسوز نهبندان شد

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در گذشته فرصت‌های خدمت در مناطق محروم شهرستان نهبندان را از دست داده‌ایم گفت: سوء مدیریت و ضعف در برنامه ریزی منجر به تعطیلی بازارچه دو کوهانه و کارخانه پنبه نسوز این شهرستان شد.

به گزارش ” پیام خاوران “، مصطفی نخعی در دیدار با اهالی روستای تاریخی میغان اظهار داشت: روستای میغان مهد پرورش انسان‌های بزرگ و نجیب است و پایبندی به اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از ویژگی‌های بارز مردم این روستاست.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ایمان و اتحاد، اتکال به خداوند، تمسک به قرآن و عترت، پیروی از ولایت و ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی را مهمترین ارکان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار امیدواری کرد در گام دوم انقلاب با تکیه بر همین معیارها و ارزش‌ها بتوانیم راه انقلاب را ادامه داده و در مسیر تحقق و توسعه تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات بسیار خوب انجام شده،  هنوز مشکلات زیادی در مناطق کمتر توسعه یافته بر زمین مانده اظهار داشت: هنر مسئولان این است که مطالبات عدیده مردم را با توجه به حقایق، واقعیت‌ها و شرایط اقتصادی کشور،  اولویت‌بندی کرده و برای حل آن‌ها تلاش کنند.

 

نخعی با بیان اینکه در گذشته در شرایط بهتر اقتصادی کشور فرصت‌های خدمت در مناطق محروم شهرستان نهبندان را از دست داده‌ایم گفت: سوء مدیریت و ضعف در برنامه ریزی منجر به تعطیلی بازارچه دو کوهانه و کارخانه پنبه نسوز نهبندان شد.

 

وی به سفر تاریخی رهبر انقلاب در شهریور سال ۷۸ به شهرستان نهبندان و جمله مهم معظم له که “می‌خواهم با سفر به نهبندان توجه مسئولان را به مناطقی از این قبیل به طور کامل جلب کنم” اشاره کرد و گفت: متاسفانه در پی سفر رهبر معظم انقلاب،  مصوبات طرح توسعه نهبندان از جمله فرمانداری ویژه که از مهمترین مصوبات این طرح بود بر زمین ماند.

بیشتر بخوانید   ۷۰ درصد از ظرفیت پهنای باند ورودی به خراسان جنوبی آزاد است

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع اعتباری اگر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی پای کار نیایند نمی‌توان کارها را پیش برد افزود: با نظارت میدانی و مدیریت جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت و قابلیت‌های نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی می‌توان اقدامات خوبی برای محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته انجام داد.

 

به گفته وی در مسیر توسعه علاوه بر محدودیت‌های اعتباری از سوء مدیریت، نگاه‌های جزیره‌ای، ساختارهای معیوب، قوانین سخت و دستورالعمل‌ها و بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری و برخی کارشکنی‌ها که گاهی در برخی از دستگاه‌ها و ادارات اتفاق می‌افتد رنج می‌بریم.

 

نخعی اظهار داشت: فعال شدن بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان از سه جبهه با رایزنی با مقامات کشور افغانستان، وزارت کشور و وزارت امورخارجه در حال پیگیری است که تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه صنعت و استقرار زیرساخت‌ها در مناطق معدنی شهرستان نهبندان پیگیری و اقدامات خوبی در حال انجام است.

 

نخعی از موافقت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در سفر به نهبندان برای احداث “دپارتمان ” منحصر به فرد تخصصی آموزش‌های معدنی به منظور آموزش و پرورش نیروی متخصص مورد نیاز حوزه معدن کشور در نهبندان خبر داد.

 

وی گفت: در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهرستان نهبندان،  نشست‌های مختلفی با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار شده است.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز ایجاد پایانه نفتی صادراتی شرق کشور در شهرستان نهبندان در جریان دیدار با وزیر نفت خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این پایانه که در حال حاضر در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است تحول بزرگی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف در این شهرستان مرزی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان کرد:شرکت توزیع برق خراسان جنوبی جزو بنگاههای منظم ودقیق در بین دستگاههای اجرایی

 

نخعی از دیدار اخیر خود با رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: در این دیدار مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت جاده ارتباطی روستای آتشکده به کلاته سرخ دهستان میغان شهرستان نهبندان اختصاص یافت که کلنگ عملیات اجرایی آن همزمان با دهه مبارکه فجر امسال به زمین زده شد.

 

منبع : تسنیم

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها