گرانی و کسادی بر بازار خودروی خراسان جنوبی سایه افکنده است

تا ۲۰ روز پیش قیمت اتومبیل افزایش نداشت اما چند روزی است قیمت خودروها در جاده گرانی می‌تازد البته بازار فروش کساد است و گویی مشتری و خریدار غیبشان زده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، از زمان شیوع کرونا وضعیت بازار خودروها هر روز شاهد نوسان است یک روز سرعت می‌گیرد و روز دیگر در دنده کسادی می‌راند.

یک روز به بهانه افزایش قیمت دلار ، روز دیگر به بهانه انتخابات آمریکا و هر روز به یک بهانه قیمتشان روند صعودی پیدا می‌کند و در این ماه‌های پایانی سال هم در جاده گرانی تخت گاز می‌راند اما با این حال روزهای کسادی بازار خودرو است.

رکود از یک سو و بی‌ثباتی قیمت‌‌ها از سوی دیگر باعث شده تا بازار خودرو این ‌روزها در شرایط خاصی قرار بگیرد. پیش‌تر بازار خودرو برای هر تغییر و تحولی منتظر نرخ ارز بود اما اکنون چند عامل دست‌به‌دست هم داده‌ و باعث شده تا این بخش در شرایط ویژه‌ای قرار بگیرد.

بازار خودرو طی ۲۰ روز گذشته روند آرامی را طی می‌کرد اما از چند روز گذشته افزایش قیمت‌ها شدت گرفت و حجم خرید و فروش در این بازار به حداقل رسید و رکود در بازار خودرو حکم‌فرما شد.

خریدار و فروشنده حاضر به فروش و خرید نیستند گویا بازار مناسب نیست و کار و کاسبی نمایشگاه‌ داران اتومبیل کساد است و قولنامه‌ای امضا نمی‌شود اگر هم معامله‌ای صورت گیرد به صورت شخصی و از سایت دیوار خواهد بود از این رو چرخ زندگی بنگاه‌داران اتومبیل این روزها فلج شده است.

یکی از بنگاه‌داران اتومبیل در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: فقط کسانی که برای مصرف شخصی نیاز به خودرو دارند برای خرید خودرو اقدام می‌کنند و خرید برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تقریباً به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید   مخابرات منطقه خراسان جنوبی در رزمایش خدمت مومنانه در ایام ماه مبارک رمضان مشارکت نمود

با نزدیک شدن به پایان سال دوباره بازار خودرو استارت افزایش قیمت را زده است، بازاری که در ماه‌های گذشته از سال روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است و حالا هم فعالان بازار معتقدند که قیمت خودرو در یکی دو روز اخیر نسبت به ۲۰ روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته و به بهانه افزایش نرخ دلار هر روز قیمتی برای آن اعلام می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر بازار خودرو همچنان کساد و اما گران است و خرید و فروش بسیار به ندرت رقم می‌خورد و حتی برخی نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام می‌کنند که بیش از ۲۰ روز است قولنامه‌ای ننوشته ‌اند.

راعی‌فرد بیان کرد: این در حالی است که برخی خرید و فروش‌ها سر از فضای مجازی در آورده و به صورت چراغ خاموش خرید و فروش انجام می‌شود.
وی گفت: همچنان بازار خودرو روزهای سرد خود را سپری می‌کند و در شرایط فعلی افزایش قیمت بیشتر به دلیل گرانی لوازم یدکی و رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند بیان کرد: با وجود افزایش قیمت، بازار خودرو کساد است و نه خریدار تمایلی برای خرید نشان می‌دهد و نه فروشنده رغبتی برای فروش دارد چرا که خریدار معتقد است قیمت‌ها واقعی نیست و فروشنده هم حاضر به فروش با قیمت کم نمی‌شود.

وی معتقد است در حال حاضر شرایط قیمت به گونه‌ای است که خودروی مدل پایین نیز زیر ۳۰ میلیون تومان نداریم و بازار بی‌ثبات است.

بیشتر بخوانید   بیش از 80 درصد مودیان مالیاتی خراسان جنوبی اظهارنامه خود را ثبت کردند

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها