امهال بدهی واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تمدید شد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی استان به بانک‌ها تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش “پیام خاوران “، علی اکبر اکبری اظهار داشت : به دنبال تقاضای برخی از واحدهای تولیدی که دارای مطالبات معوق هستند و با هدف مساعدت به آن دسته از واحدهای تولیدی که نتوانستند در فرصت تعیین شده قبلی تسهیلات خود را امهال کنند این تصمیم اتخاذ شده است.

وی گفت: براساس این مصوبه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند مطالبات واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آن غیر جاری شده است را به درخواست آنها برای یکبار و حداکثر به مدت پنج سال با اخذ ۷/۵ درصد ازمیزان بدهی و با تنفس ۶ ماه امهال کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی افزود: این مصوبه مشمول واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت و معرفی شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خواهد بود.

اکبری راد تصریح کرد: مهلت امهال صرفا برای مشتریانی امکان‌پذیر است که به تشخیص موسسه اعتباری و بر مبنای اعتبارسنجی انجام شده و مطالبات پس از امهال در سررسیدهای مقرر قابل وصول باشد.

وی گفت: چنانچه مشتری وفق مفاد قرارداد امهال، در موعد یا مواعد مقرر طی دوره امهال نسبت به بازپرداخت قسط یا اقساط مطالبات امهالی اقدام کند بابت مطالبات امهالی مشمول ممنوعیت‌های ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیر جاری نمی‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و کارآفرینان مشمول این ابلاغیه خواست در صورت درخواست بهره‌مندی از این مصوبه تقاضای خود را به ادارات جهاد کشاورزی یا صنعت، معدن و تجارت استان یا دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید   فراخوان شرکت در فعالیت های سوادآموزی خراسان جنوبی

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

اکبری راد گفت: ساز و کار این مصوبه در چارچوب روش‌های امهال بانک‌ها و موسسات اعتباری است که در شهریور ماه گذشته ابلاغ شد.

امهال بدهی مهلت دادن به بدهکار برای بازپرداخت بدهی است که در این طرح جریمه تاخیر لحاظ نمی‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها