ماهور، گیاهی مفید برای ریه

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی گفت: گل ماهور، نرم کننده، خلط آور و ضد سرفه است و در بیماری‌های مرتبط با دستگاه تنفس اثربخش است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، محسن پویان اظهار داشت: گل ماهور با نام‌های دیگری، چون خرگوشک، بزیر، لبیده، زرماهی نیز شناخته می‌شود.

وی افزود: طبیعت این گیاه گرم و خشک است، از برگ و گل آن در گیاه درمانی استفاده می‌شود، مسکن و ضد تشنج است، در بیماری بواسیر از آن استفاده می‌شود، نرم کننده، خلط آور و ضد سرفه است و در بیماری‌های مرتبط با دستگاه تنفس اثربخش است.

 

بیشتر بخوانید

پنج انگشت؛ گیاهی برای سلامتی زنان

تاجریزی سیاه؛ درمانی برای سردرد و زکام

 

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی گفت: در بیماری آسم از غرغره دم کرده آن استفاده می‌شود، برای تقویت مو موثر و مفید است، دم کرده آن استرس و کم خونی را درمان می‌کند، برای رفع اسپاسم و گرفتگی معده موثر است، سرشار از کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A و C است، برای درمان میگرن و تسکین حمله‌های میگرنی بسیار مفید است، پودر حاصل از ریشه خشک گل ماهور برای درمان زگیل موثر است، دم کرده آن خواب آور است، برای رفع اضطراب، اختلال‌های ضربان قلب و ناراحتی‌های معده کاربرد دارد، عملکرد غده تیروئید را بهبود می‌بخشد، برای بیماری تب یونجه نیز ازآن استفاده می‌شود و در استعمال خارجی ضماد آن با شیر بر روی کروک، جوش و انواع زخم‌ها کاربرد دارد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی میزان مصرف روزانه گیاه ماهور را ۳ نوبت و هر نوبت تا ۴ گرم عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تاجریزی سیاه؛ درمانی برای سردرد و زکام

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها