تربیت ۵ میلیون دانش آموز حافظ قرآن در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ میلیون دانش آموز در کشور حافظ قرآن کریم شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا کاظمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در حوزه قرآن تربیت ۵ میلیون دانش آموز حافظ قرآن شدند و در این راستا تاکنون موفقیت‌های بسیار زیادی را کسب کرده ایم، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز حافظ کل هستند.

وی افزود: پارسال بیش از ۲ میلیون دانش آموز در مسابقه حفظ جزء ۳۰ شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز با وجود هجمه‌های فرهنگی دشمن، مسئولیت آموزش و پرورش سنگین‌تر شده است، گفت: در همین راستا سه راهبرد مهم در حوزه پرورشی و فرهنگی برنامه کردیم.

کاظمی با بیان اینکه اولین مسئولیت تعریف شده فرهنگی در آموزش و پرورش در حوزه توسعه و ترویج فرهنگی، اقامه نماز، قرآن و عترت است، گفت: برای هر کدام از این سه موضوع یک بسته‌ای تعریف شد و اولویتی گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در اقامه نماز بر روی آموزش عملی نماز در پایه سوم ابتدایی تاکید شده است، گفت: طرح پیوند مدرسه و مسجد و برگزاری اجلاسیه‌های نماز از برنامه‌های ما برای برای ترویج این فریضه الهی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای به فعالیت‌ها در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای دانش آموزان کرد و افزود: تاکنون ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه برای معرفی ۴۰ هزار شهید شاخص برگزار شده است.

کاظمی افزود: امسال تاکنون بیش از ۴ میلیون دانش آموز در کشور در اردوی مجازی راهیان نور شرکت کردند، این در حالی است که سال گذشته حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز بصورت حضوری از این اردو‌ها بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید   حضور 5000 نوجوان عاشورایی خراسان جنوبی در سوگواره احلی من العسل

وی همچنین با تحسین تدین و فرهنگ مردم خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش این استان در حوزه پرورشی و فرهنگی در کشور رتبه اول را دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها