۶۳ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۶۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و مجموع مساحت ۱۴۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع در این استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش “پیام خاوران “ حسن عزیزی  در نشست خبری اظهار داشت : برنامه‌ریزی شده که این پروژه‌ها در سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی در هفته‌های آتی به طور رسمی افتتاح و عملیات اجرایی پروژه‌های دیگر آغاز شود.

وی گفت: با این تعداد پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی مجموع پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی استان خراسان جنوبی در ۱۸ ماه گذشته به ۱۰۵ پروژه می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت : همچنین ۱۶۳ هزار متر مربع یه سرانه ورزشی استان افزوده می‌شود که در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

عزیزی  افزود : ۵۰ درصد سرانه فضاهای ورزشی و سرپوشیده را ورزش و جوانان، ۳۵ درصد را دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و ۱۵ درصد را بخش خصوصی تامین می‌کند.

وی بیان کرد : پیش بینی شده با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مذکور سرانه ورزشی استان از ۳۸ سانتیمتر مربع به ۴۵ سانتیمتر مربع افزایش یابد اما همچنان با سرانه کشور که یک مترمربع است، فاصله داریم.

 

۹۳ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت : در حال حاضر ۹۳ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در این استان وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد : اکثر این پروژه‌ها از جمله سالن ورزشی بانوان سرایان، سالن ورزشی روستای تیغاب و استخر سرپوشیده قاینات، استخر سرپوشیده بشرویه، استخر سرپوشیده خوسف و سالن ورزشی شمال شهر بیرجند بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی اظهار داشت: هدف ما جلب نظر وزیر ورزش و جوانان و جذب منابع مالی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ملی است که بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی آنها می‌گذرد تا بتوانیم این پروژه‌ها را تا هفته دولت سال آینده به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی گواهی بر همبستگی و زندگی مسالمت آمیز اهل تسنن و تشیع دارد+ تصاویر

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: برای سال آینده اجرای پروژه‌های ورزشی، بهسازی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا پروژه‌هایی که مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار سابق خراسان جنوبی بود، پیگیری شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

عزیزی از اعطای مجوز تاسیس ۱۳۹ باشگاه ورزشی در استان نیز خبر داد و گفت: نخستین بار به بنگاه‌های اقتصادی استان مجوز فعالیت ورزشی داده شده است.

وی با بیان اینکه خانه جوانان استان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: این خانه جوان در ۲ طبقه احداث شده و یکی از زیباترین خانه‌های جوانان کشور خواهد بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها