ترنم مهربانی در زاد روز مولود کعبه / اطعام نیازمندان شبیه پدر + تصاویر

در روز میلاد امیر المومنین (ع) مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی بر آن شد تا با پخت بیش از سه هزار غذای گرم در بین نیازمندان باز دیگر خدمتی بی منت داشته باشند

به گزارش “ پیام خاوران ”  ،نمیدانم نامش را چه بنامم، تصادف قشنگی است که در تقویم کلمات هم معنا کنار هم چیده شده اند،در دایره المعارف عشق پدر ترجمه علی (ع) آن است،اگر بگویم شبیه پدر گزاف نیست،حکایت از آن جایی آغاز می شود که مولی امیر المومنین (ع) را به شیر خدامی شناسیم.

 

شخصیتی که در کمک به یتیمان شهره است و پدر یتیمان بود، یتیمانی که او را پدر خود می دانستند و حتی وقتی مولی امیرالمومنین در بستر بیماری بود، باز هم از یتیمان غافل نبود و سفارششان را به نیازمندان می کرد .

 

حال حکایت گزارش ما را به تعبیری به نام  شبیه پدر می نویسم و اینگونه آغاز می شود یکی در فضای مجازی دیگری در فضای حقیقی هر کدامشان به دنبال این اند تا گوشه ای از کار را بگیرند،برایشان روز و شب هم معنا ندارند عشق خدمت به هم نوع که باشد،زن و مرد، روز و شب برایشان بی معناست.

 

جوان اند و با انگیزه، انگیزه ای از جنس خدمت، یک روز در سنگر اطلاع رسانی در جامعه از مشکلات مردم قلم می زنند و با وجود همه مشکلات، بی احترامی ها ،هر حرف و سخنی را بر دل میخرند به امید آنکه گوشه ای از کار مردم را گره گشایی کنندو امروز هم غوغایشان اطعام به نیازمندان در روز میلاد پدر مهربانی هاست.

 

بار اولشان نیست که می خواهند طرح اطعام به نیازمندان را اجرایی کنند، با همدلی کارها را جلو می برند از مدتی قبل در گروه ها وفضای مجازی اطلاع رسانی می کنند تا خیران از این اقدام با خبر شده و دست به خیر شوند،روزها پشت سر هم می آیند و می روند تا اینکه ورق های تقویم روز چهارشنبه را نشان می دهد از طریق اطلاع رسانی هایی که از قبل شده‌ بود و همدیگر را خبر کرده بودند کارشان را از همان ابتدای صبح یعنی ساعت هشت صبح روز چهارشنبه، یک روز مانده به میلاد مولود کعبه آغاز می کنند.

بیشتر بخوانید   عدم تحقق تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح استان بدون بیکار

 

اهالی رسانه یکی یکی وارد مسجد می شوند آن ها آمده اند تا هر کدامشان گوشه ای از کار را بگیرند و در پخت اطعام شریک باشند،با رعایت دستور العمل های بهداشتی هر کدامشان به کاری مشغول اند، بانوان خبرنگار سیب زمینی و پیاز پوست می کنند،تعدادی از آقایان خبرنگار هم که بیشتر کارهای سنگین بر دوششان است به کارهای آشپزخانه از قبیل خورد کردن گوشت مشغول اند،همدلی و مشارکت در بین شان موج میزند.

 

بیش از یک سال است که مرکز نیکوکاری رسانه یاران در استان آغاز به کار کرده است اما در همین مدت کوتاه اقدامات خیرخواهانه زیادی را انجام داده است،که ثمره آن دعای خیر مردمانی ست که برای بانیان کارهای خیر  است، شب میلاد در حالی که هر کداممان دغدغه هدیه دادن روز پدر را داریم، اما برخی از این افراد با دل و جان در حال تدارک اطعام اند.

 

شب را تا نیمه بر سر اطعام علوی بیدارند و ذکر گویان خدا را شاکرند که بار دیگر توفیق پیدا کردند تا با این اطعام دل نیازمندی را شاد کنند،با تحویل هر ظرف غذای گرم به نیازمندان،یاد آوری کنند که در روز میلاد امیر المومنین به برکت میلاد این بزرگ مرد، این چنین اطعامی شکل گرفت و شیعیان مرتضی علی در این روز مردی و مردانگی را که علی بنیان نهاد گوشه ای از آنرا اجرایی کنند،نماز صبح شان را اقامه می کنند و با سلام صلوات کار را آغاز می کنند.

 

باز هم حضور  برخی خبرنگاران پر رنگ است،از همان دقایق ابتدایی صبح آمده اند تا غذا را در ظروف بسته بندی کرده و برای توزیع به نقاط مختلف شهر آماده کنند، برخی ها روزه اند و با ذکر صلوات از علی مدد میجویند تا کمک کارشان باشد، همه چیز مهیاست، آسمان خدا هم سخاوت خود را بر زمین گشوده و در حالی که باران رحمت الهی در حال باریدن بود،گوشه ای از شهر بیرجند،در یکی از مساجد شهر،عده ای بی ریا کار همت بسته اند تا نهار روز میلاد را به دست نیازمندان برسانند، از عکاس تا خبرنگار، آمده بودند تا این کار زیبا را به تصویر بکشند…

بیشتر بخوانید   همایش 5 هزار نفری پیاده روی جاماندگان اربعین در سربیشه/اطعام 5 هزار نفر در روز اربعین

 

  طبخ و توزیع ۳ هزار پرس غذای گرم در روز میلاد حضرت علی(ع) در شهرستان بیرجند  

 

همزمان با روز سالروز میلاد ابوالایتام حضرت علی علیه السلام مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران و گروه جهادی شهید فرهادی با همکاری موسسه خیریه انصارالحجه (عج) مشهد مقدس اقدام به طبخ و توزیع ۳۰۰۰ پرس غذای گرم کردند

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی  گفت: به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)۱۲ رأس گوسفند قربانی با همت موسسه خیریه انصارالحجه (عج) مشهد مقدس برای طبخ و توزیع ۳ هزار پرس غذای گرم بین ایتام و نیازمندان شهرستان بیرجند اهدا شد.

 

زینب رمضانی اظهار کرد: مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی و گروه جهادی شهید فرهادی خبرنگاران به مناسبت ۱۳ رجب و همزمان با شب میلاد باسعادت حضرت علی (ع)، ۳ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین ایتام و نیازمندان شهرستان بیرجند توزیع کردند،

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی با قدرانی ویژه از  اقدامات خیرخواهانه موسسه انصارالحجه (عج) مشهد مقدس افزود: با همت و تلاش این موسسه ۱۲ رأس گوسفند قربانی و گوشت آن به مرکز نیکوکاری رسانه یاران برای طبخ این غذاهای نذری اهدا شده است.

 

رمضانی در ادامه هزینه سه هزار پرس غذای گرم را ۵۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان کرد: غذاهای نذری روز ولادت با همکاری مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی در بین ایتام و نیازمندان توزیع شد.

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی با اشاره به سایر اقدامات این مرکز نیکوکاری با کمک و همراهی خیران، یادآور شد: پنج هزار پرس غذای گرم نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در مناطق کم برخوردار بیرجند و برخی روستاهای محروم این شهرستان توزیع شد.

بیشتر بخوانید   تمدید تعطیلی ادارات خراسان جنوبی

 

رمضانی افزود: مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی از مهرماه سال ۹۸ راه‌اندازی شده و ضمن برقراری ارتباط با خیرین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام(ره) استان در زمینه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کند.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از خیرینی که همواره یاریگر نیازمندان هستند، گفت: خیرین علاوه بر مراجعه به مرکز نیکوکاری رسانه یاران در استان برای اهدای کمک های غیرنقدی، می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۱۰۰۳۲ نیز کمک‌های نقدی خود را واریز کنند..

و این داستان همچنان ادامه دارد.

 

منبع :تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها