همت بلند بسیج سازندگی خراسان جنوبی در تامین آب برای ۹۵۰ خانوار+ تصاویر

بسیج سازندگی خراسان جنوبی با همکاری بنیاد خیریه ابراهیمی بر آن شدند تا با آغاز عملیات اجرایی طرح آب رسانی و تامین آب آشامیدنی به شش روستای استان تا سه ماه دیگر کام ۹۵۰ خانوار روستایی را از آب سالم بهره مند کنند.

به گزارش ” پیام خاوران ، خشکسالی های ۱۹ ساله حکایت کم آبی را به یاد می آرود، حکایتی تلخ که این مردمان کویری با آن خو گرفته اند وچندین سال است با آن دست وپنجه نرم می کنند.

حکایت بی آبی، وقتی آب نباشد زندگی هم جریان ندارد، وقتی آب نباشد آبادانی هم نیست و مردمانی در برخی روستاهای استان امید دارند که روزی رویای شیرین تامین آب برایشان محقق میشود و امروز این رویای چندین ساله در شش روستای خراسان جنوبی قرار است تا سه ماه دیگر محقق شود.

حرف از عمران وآبادانی که می شود همه نگاهها به سمت وسوی جهادگران است جهادگرانی که بدون هیچ چشم داشتی کمر همت می بندند تا گوشه ای از کار را بگیرند.

حال چه خدمت رسانی به محرومان باشد، چه امداد رسانی در سیل، زلزله، حوادث مختلف، حال خراسان جنوبی که از خشکسالی های ۱۹ ساله دل خوشی ندارد وهنوز روستاهای زیادی از این استان آبی برای خوردن ندارند.

بسیج سازندگی در خراسان جنوبی به همت بنیادخیریه  ابراهیمی بر آن شده اند تا سه ماه دیگر آب آشامیدنی را برای ۹۵۰ خانوار روستایی فراهم کنند، اقدامی جهادی که بار دیگر به همت بسیج سازندگی محقق می شود.

مردمان چشم انتظاری که برای تامین آب آشامیدنی تاکنون بارها چشم انتظار تانکرهایی اند تا کامشان گوارا شود.حال رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با دادن این خبر خوش از رسیدن آب تا سه ماه دیگر به تعدادی از روستاهای استان خبر می دهد.

سرهنگ مهدی هنری اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح آب رسانی و تامین آب آشامیدنی به شش روستای استان به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) آغاز شد و این طرح با همت بسیج سازندگی و همکاری بنیاد خیریه ابراهیمی برای روستاهای تاجکوه، فخرآباد، کبودان ، گزخت ، خیرآباد و مهل آباد اجرا می‌شود تا ۹۵۰ خانوار این مناطق تا سه ماه دیگر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید   ورود ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به توسعه دامپروری در مناطق محروم خراسان جنوبی+ ویدئو

وی با بیان اینکه طول مجموع این ۶ طرح را ۲۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای اجرای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان از سوی یکی از موسسات خیریه درنظر گرفته شده است و سه باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۷۰۰ مترمکعب پیش بینی شده است و در روستای گزخت نیز ۸۰۰ متر خط انتقال برق برای تامین برق مجتمع آب رسانی این روستا ایجاد می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی افزود: با پیگیریهایی که با سازمان بسیج سازندگی کشور قرارگاه محرومیت زذایی سپاه داریم روستاهایی که مشکل آب شرب دارند لیست آن احصا شده تا سال اینده از ظرفیت مجموعه های خیریه ای خارج استان کمک بیشتری داشته باشیم  وکمک به تسریع در حل مشکل منابع اب روستاهای استان داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضاء(ع) استان خراسان جنوبی  هم در این مراسم خدمات رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از اهداف بسیج سازندگی دانست و گفت: بسیج سازندگی این مهم را درکنار سایر دستگاه‌های متولی دنبال می‌کند.

سردار علی قاسمی افزود: بسیج سازندگی با جذب کمک‌های مردمی و خیران گام‌های بلندی برای اجرای طرح‌های عمرانی و اشتغال زا در برنامه دارد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها