مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد؛پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد تومان به ایتام خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سال جاری بیش از ۲۸ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به حساب ایتام واریز شده است.

رضا سلم آبادی در گفت وگو با “پیام خاوران“، درآمدهای اکرام و محسنین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: درآمد‌های اکرام و محسنین در سال جاری ۲۸ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان است که این رقم در مدت مشابه سال قبل  ۱۳ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه این کمک‌ها در زمینه‌های معیشت، تحصیل، تهیه لوازم تحصیلی و اقلام مورد نیاز این ایتام هزینه می‌شود، بیان کرد: : قول می دهیم تا تابستان ۱۴۰۰ یتیم و فرزند بدون حامی در استان نداشته باشیم.

سلم آبادی همچنین از افزایش سرانه پرداختی به ایتام در سال آینده به ۷۰۰ هزار تومان خبر داد و افزود: هم اکنون سرانه پرداختی به هر یتیم ۴۵۰ هزار تومان و فرزند محسنین ۲۳۰ هزار تومان است.

وی تعداد حامیان طرح‌های اکرام و محسنین را ۳۱ هزار و ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ هزار حامی فعال هستند و کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ۸ هزار و ۲۹۰ یتیم و فرزند محسنین زیرپوشش دارد که از تعداد ۲ هزار و ۶۱۷ نفر یتیم هستند.

اجرای بیش از  ۳ هزار طرح اشتغال برای جامعه هدف 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین امسال ۳ هزار و ۱۹۲ طرح اشتغال برای جامعه هدف اجرا شده است، گفت: طرح های اجرا شده زمینه اشتغال برای ۴ هزار و ۱۹۵ نفر را فراهم کرده است.

سلم آبادی با بیان اینکه این طرح ها با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال توسط کمیته امداد خراسان جنوبی اجرا شد، افزود: این طرح ها شامل ۸۵ طرح در بخش حمل ونقل، هزار و ۲۰۲ طرح خدمات، هزار و ۲۴۱ طرح دامداری، ۳۲ طرح طیور، ۹۶ طرح کشاورزی، ۱۹ طرح زنبور و ماهی، ۳۲۹ طرح کشاورزی و ۳۲۹ طرح صنفی صنعتی بود.

بیشتر بخوانید   واکاوی معایب بودجه ۱۴۰۰/ گلایه از مظلومیت بخش مسکن

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ۱۲۷ طرح فرش و گلیم و ۶۱ طرح صنایع دستی را از دیگر طرح های اجرا شده در ۱۱ ماه امسال دانست و بیان کرد: طرح های اشتغالی که در این مدت برای جامعه هدف اجرا شد ۹۱۹ نفر مجریان زن و ۲ هزار و۲۷۳ مجری مرد بود.

سلم آبادی افزود: از طرح های اجرا شده هزار و ۴۵۹ طرح شهری و هزار و ۷۳۳ طرح روستایی بود و ۵۸۷ طرح مشاغل خانگی و ۳ هزار و ۷۲۰ طرح خود اشتغالی بود.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها