ارتقای مهارت‌های ۶۲۴۶ نفر از سربازان خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تعداد ۶۲۴۶ نفر از سربازان آموزش‌های لازم را در مراکز نظامی و انتظامی استان را فرا گرفته اند.

به گزارش “پیام خاوران “ علی اکبر اکبری راد اظهار کرد: مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح رویکردی نو در راستای اشتغال و توانمندسازی سربازان است و همه مدیران عضو کارگروه تخصصی مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح باید برای تحقق این امر مهم اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه چالش اصلی جامعه ما بیکاری است و نیازمند ایجاد اشتغال برای سربازان پس از انجام خدمت مقدس سربازی هستیم مهارت‌آموزی و توانمندسازی آنان برای رفع این چالش ضروری است و باید با برنامه ریزی درست و حضور تمام قد همه مسولین به ویژه اعضای گروه کاری برای رفع مشکل بیکاری تلاش و اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت طرح آموزش و مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح در کشور از انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در ۲۶ وزارتخانه و سازمان‌های کشوری در این راستا خبر داد و گفت: با تلاش مجموعه اعضای گروه کاری اعم از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح استان در سال جاری تعداد ۶۲۴۶ نفر از سربازان آموزش‌های لازم را در مراکز نظامی و انتظامی استان را فرا گرفته‌اند.

اکبری راد بر ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان، دانشجویان و سربازان و جامعه تاکید کرد و گفت: مهارت آموزی فرصتی برای هدایت این ظرفیت عظیم به سمت توسعه اشتغالزایی و کسب و کارهای آینده محسوب می‌شود.

وی، توسعه اشتغالزایی در بین سربازان را یک کار ملی و خدمت بزرگ ملی برشمرد و ادامه داد: رهگیری و ارزیابی آموزش‌های داده شده به سربازان پس از طی دوره سربازی ضروری است و باید وضعیت اشتغال سربازان را پایش کرد.

بیشتر بخوانید   تکمیل مجتمع گلخانه‌ای ماژان؛ نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سربازانی که موفق به کسب گواهینامه مهارت شده‌اند می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی مراجعه کنند.

اکبری راد از بانک‌های عامل خواست در این راستا همکاری لازم و بیش از پیش را داشته باشند و گفت: به منظور بهرمندی سربازانی که در شهرستان‌های استان خدمت می‌کنند و اینکه بتوانند از مزایای آموزش‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی برخوردار شوند، این گروه کاری در مراکز شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و فرماندهان انتطامی شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این همدلی چالش بیکاری به حداقل برسد، بر توسعه مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جوار پادگان‌های نظامی و انتظامی استان توسط مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا علاوه بر بهره‌مندی سربازان وظیفه از این امکان، خانواده‌های نیروهای نظامی و انتظامی از امکانات آموزشی فنی و حرفه‌ای برخوردار شوند.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها