۳۶۷ پایگاه کمک‌های مردم خراسان جنوبی را در جشن نیکوکاری جمع‌آوری می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برپایی ۳۶۷ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، رضا سلم‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری از چهاردهم اسفند تا ۲۰ اسفند همزمان با سالگرد تاسیس کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه امسال ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه را نیز بسیار جدی در دستور کار قرار دادیم گفت: بسیاری از افرادی که به ما مراجعه می‌کنند به ویژه با وجود بیماری کرونا و اینکه معیشت مردم تحت تاثیر قرار گرفته بیشتر دنبال وام قرض‌الحسنه هستند که یکی از خدمات امداد امسال به صورت جدی است و در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر در صندوق امداد ولایت در استان دارای سپرده هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: جشن ملی نیکوکاری نیز امسال چهاردهم اسفند ماه آغاز می‌شود و شعار امسال “عیدی برای همه است” که امسال با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیماری کرونا شرایط سخت‌تر شده و این جشن ملی را نمی‌توانیم مانند سال‌های قبل برگزار کنیم.

سلم آبادی ادامه داد: امروز نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس انجام شد که در فضای مجازی در یک هزار و ۷۸۷ مدرسه به صورت مجازی این جشن به صورت رسمی آغاز شد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های کمیته امداد نیز فردا فعالیت خود را آغاز می‌کنند تصریح کرد: ۳۶۷ پایگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردا آماده هستند تا کمک‌های مردم را جمع‌آوری کنند که از این تعداد ۱۰۰ پایگاه مربوط به کمیته امداد، ۸۵ پایگاه مربوط به مراکز نیکوکاری، ۱۱۰ پایگاه در مساجد، ۲۰ پایگاه در مصلی ها و ۴۶ پایگاه بسیج است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در روز جمعه نیز در کنار مصلاهای نمازجمعه پایگاه‌های امداد فعال می‌شود که کمک‌های مردم را جمع‌آوری می‌کنند و در این کار ۵۲۱ نفر همکاری دارند که ۲۳۷ نفر از همکاران، ۱۲۳ نفر نیروهای افتخاری و ۱۴۳ نفر از بسیجیان هستند.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند:مردم در انتخابات باید اصلح را انتخاب کنند

سلم‌آبادی با بیان اینکه در سال گذشته در جشن نیکوکاری ۵ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان جمع‌آوری شد افزود: از این میزان یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان کمک نقدی و مابقی کمک غیرنقدی بوده است.

وی به روش‌های غیر حضوری پرداخت و کمک در جشن نیکوکاری اشاره و بیان کرد: افراد می‌توانند با استفاده از شماره‌گیری ستاره ۸۸۷۷ مربع با کمک تلفن همراه یا شماره گویای ۰۹۶۸۸۷۷ با کمک تلفن ثابت و همراه در جشن ملی نیکوکاری مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: شماره حساب ۰۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ نزد بانک ملی دادگستری و شماره حساب ۸۸۰۳۲۰۴۴۰۰ نزد صندوق امداد ولایت نیز آماده جمع‌آوری کمک‌های مردم در این جشن ملی است.

سلم‌آبادی به میزان صدقات جمع‌آوری شده نیز در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در ۱۱ ماه امسال بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شده است.

وی از جمع آوری ۵ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان زکات نیز در استان خبر داد و یادآور شد: در ۱۱ ماهه امسال ۳ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال اجرا شده که باعث ایجاد ۴ هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۱۶ هزار بسته تحصیلی و ۴۹۳ تبلت نیز بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

سلم‌آبادی از وجود ۳ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش نیز در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۵ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد در سطح استان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها