قدردانی مسئولان افغانستان از جمهوری اسلامی ایران

مسئولان افغانستان از همکاری جمهوری اسلامی ایران در مهار کردن آتش سوزی مرز ابونصر فراهی افغانستان قدردانی کردند.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدوحید قتالی والی هرات، تاج‌محمد جاهد والی فراه و صدیقی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در افعانستان، در پیام‌هایی از اقدامات صورت‌گرفته در اطفای حریق در مرز، به طور ویژه تشکر کردند.

قتالی ضمن سپاسگزاری از اعزام نیروهای امداد و ماشین های آتش نشانی از سمت خراسان جنوبی گفت: شما، همواره در روزهای این چنینی در کنار ما هستید.

جاهد والی فراه هم گفت: به واسطه اقدامات و هماهنگی های خوبتان، کمک ها به موقع رسید.

وی با تشکر از حضور استاندار در محل وقوع حادثه، افزود: اقداماتتان مؤثر بود و آتش خاموش شد، از اقدام جمهوری اسلامی ایران بسیار سپاسگزارم.

سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در افعانستان هم با تأکید بر این که تاثیر این اقدامات در رابطه دو کشور برجسته است، گفت: اعزام ماشین های آتش نشانی و مدیریت مناسب و سریع بحران در اطفای حریق در حداقل زمان ممکن ، جای تشکر دارد.

آتش‌سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان در مجاورت پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز گدشته بر اثر حریق مخازن سوخت روی داد و با تلاش ۶٫۵ ساعته آتش‌نشانان و کمک نیروهای امدادی کشورمان مهار شد.

حریق به علت حجم بالای مخازن سوخت موجود در منطقه همچنین وزش باد رو به گسترش بود و با درخواست والی فراه افغانستان از استاندار خراسان جنوبی، نیروهای کمکی به گمرک مرزی این کشور اعزام شدند.

همچنین نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی بازارچه مرزی افغانستان ، از بارهای صادراتی تخلیه شد و کامیون‌های صادراتی ایران و افغانستان به داخل خاک کشور برگشت داده شدند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید   نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد خراسان جنوبی شد

هنوز علت آتش‌سوزی مخازن سوخت به علت آن که در داخل خاک افغانستان بود، اعلام نشده و در دست بررسی است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه ، نهبندان ، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها