استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: توجه به برنامه‌های داوطلبان، در انتخاب گزینه اصلح

استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخاب گزینه اصلح در جريان انتخابات باید به برنامه های داوطلبان توجه داشته باشیم.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران اظهار کرد: برنامه محوری، مهمترین اصل در پیشرفت جامعه است.

وی ادامه داد: از آن جایی که قرار است به مدت ۴ سال مدیریت روستا، شهر و کشورمان را به منتخبین خود بسپاریم لذا باید به برنامه ها توجه کنیم و پاسخ مطالبات مان را در این برنامه ها بجوییم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با انتخابات افراد فهیم، با برنامه و پرتلاش می توان آینده را تضمین کرد، اظهار داشت: افراد ذی نفوذ باعث رشد عقلانیت سیاسی در جامعه می شوند.

ملانوری افزود: کارکرد رشد عقلانیت سیاسی این است که مردم با فضای پیرامونی خود آشنا می شوند و بینش مطالبه گری در آنها تقویت می شود.

وی با اشاره به این که از شورای محلی انتظار داریم نیازها را رفع کرده، منطقه ای آباد و رو به توسعه رقم بزند، گفت: اگر در طول ۴ سال فعالیت منتخبین مان، انتظارات و مطالباتی که داشتیم به نتیجه نرسد، دلیلش این است که در انتخاب اصلح اشتباه کرده ایم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که باید انتخابات را بر مدار قانون و اصل بیطرفی برگزار کنیم، تأکید کرد: ما به عنوان مجری قانون، باید زمینه را فراهم کنیم تا همه تفکرات سیاسی وارد صحنه شوند و رقابتی جدی شکل بگیرد.

ملانوری با تأکید بر این که همه مجریان انتخابات، فرمانداران و بخشداران مکلف به رعایت اصل بیطرفی هستند، ادامه داد: ما حامل حق الناس هستیم و باید انتخابات را در کمال سلامت و بدون جانبداری از طیف خاصی پیش ببریم.

وی افزود: برای ما موضوع مهم این است که انتخابات در فضایی آرام و سالم با مشارکت بالای مردم برگزار شود، نه این که چه کسی بیشترین رأی را می آورد و انتخاب می شود.

استاندار در ادامه، اهالی خراسان‌جنوبی را مردمی بافرهنگ، انقلابی و ولایتمدار خواند و گفت: این مردم در دوره های مختلف انتخابات، حضور پررنگی داشته اند و ان شاء الله در این دوره هم رکورد شکن خواهند بود.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: تکمیل پروژه ها با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت

ملانوری با تأکید بر این که شوراها از بزرگترین جایگاه های خدمتی مردم هستند، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که همه افرادی که این توانایی و انگیزه را در خود می بینند و سواد و تخصص دارند، برای ورود به عرصه رقابت و حضور در جایگاه عظیم شوراها اعلام آمادگی کنند.

وی مردم را مستحق بهترین خدمت ها عنوان کرد و گفت: نخبگان جامعه باید وارد عرصه رقابت شوند تا شوراهایی قوی داشته باشیم.

افزایش شیوه های نام نویسی و شعب اخذ رأی، به جهت حفظ سلامت مردم

استاندار خراسان جنوبی از افزایش شیوه های نام نویسی و شعب اخذ رأی، به جهت حفظ سلامت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نام نویسی داوطلبان شوراهای شهر از فردا بیستم اسفند ماه  آغاز می شود.

وی با اشاره به این که داوطلبان شوراهای شهر و روستا در دوره های قبل به صورت همزمان ثبت نام می کردند، ادامه داد: بنا به تصمیم ستاد انتخابات کشور مبنی بر همزمان نبودن ثبت نام ها، داوطلبان شوراهای شهر می توانند از فردا بیستم تا ۲۶ اسفند به مدت ۷ روز برای ثبت نام اقدام کنند.

به گفته وی؛ زمان تعیین شده برای داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها نیز از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ است.

استاندار درخصوص شیوه های ثبت نام نیز گفت: با عنایت به شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم، امکان ثبت نام به صورت غیر حضوری نیز در این دوره فراهم شده است.

ملانوری تصریح کرد: ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی، صفحه دسکتاپ، دفاتر پیشخوان دولت و حضور در فرمانداری ها مقدور است و زمان تعیین شده برای ثبت نام از ۸ صبح تا ۶ بعد ازظهر است.

بیشتر بخوانید   دستور استاندار به مدیران؛ به ستاد توسعه خاوران توجه ویژه شود

استاندار از افزایش شعب اخذ رأی نیز گفت و خاطر نشان کرد: در انتخابات سال ۱۳۹۶، تعداد ۹۰۲ شعبه برای اخذ رأی ریاست جمهوری و ۸۱۷ شعبه انتخابات شوراها داشتیم.

ملانوری افزود: برای این دوره از انتخابات، تعداد شعب اخذ رأی رياست جمهوری به هزار و ۸۳ شعبه و شوراها به هزار و ۳۷۲ شعبه افزایش می یابد.

وی متذکر شد: افزایش تعداد شعب اخذ رأی به این جهت است که شعبه به راحتی در دسترس و در نزدیکی محل زندگی افراد باشد تا بتوانند در خلوت ترین زمان برای حضور اقدام کنند.

استاندار با تأکید بر این که به همان اندازه که انتخابات برای ما مهم است، سلامت مردم نیز اهمیت بسزایی دارد، گفت: انتخابات به جهت تأثیری که در روند توسعه و پیشرفت دارد و نشانه اقتدار نظام در جامعه بین الملل است، برای ما خیلی مهم است اما حفظ سلامت مردم نیز بسیار مهم است.

ملانوری ادامه داد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از موضوعات مهم انتخابات است که دو اصل حفظ سلامت و امنیت به عهده وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات است.

وی تأکید کرد: برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات، تدابیر لازم اندیشیده شده و برای تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

به گفته وی؛ مردم در طول یک سال گذشته برای پیشگیری از بیماری کرونا، آمادگی لازم را پیدا کرده اند لذا امیدواریم که انتخابات را در سلامت کامل پشت سر بگذاریم.

انتخابات، بزرگترین جایگاه مشارکت مردم در تصمیمم گیری

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات، بزرگترین جایگاه مشارکت مردم در تصمیمم گیری هاست و انتخابات و دموکراسی از بزرگترین شعار های انقلاب است.

وی تأکید کرد: در جوامع توسعه یافته، بحث دموکراسی که مجرای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است، موضوع بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید   اعلام نتایج چهارمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی بیرجند + اسامی

به گفته وی؛ در کشور ما هم از همان بدو پیروزی انقلاب و با موضوع برگزاری رفراندوم رأی آری مردم به جمهوری اسلامی تا به امروز، به صورت مکرر انتخابات هایی برگزار شده تا مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خود اعمال نظر کنند.

استاندار تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندوق های رأی در انتخاب بالاترین مرجع مدیریت کشور به صورت غیرمستقیم و از طریق انتخاب خبرگان رهبری، در تعیین رئیس جمهور به عنوان بزرگترین مدیر اجرایی، و نمایندگان مجلس به عنوان قانون گزاران مشارکت می کنند.

ملانوری ادامه داد: مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برای شکل گیری پارلمان های محلی با حضور نخبگان تصمیم گیری می کنند.

وی با تأکید بر نقش انتخابات در انتخاب اصلح ترین افراد، گفت: مردم در یک روز مشخص با حضور جمعی و با رأی و نظر خود، تصمیمی بزرگ برای آینده روستا، شهر و کشورشان می گیرند.

به گفته وی؛ اگر انتظار داریم جامعه ای ایده آل و آرمانی، رو به سمت توسعه و پیشرفت داشته باشیم، این اتفاق در قالب حضور ما در انتخابات رقم می خورد.

استاندار متذکر شد: از آن جایی که قرار است در انتخابات، بهترین آدم ها انتخاب شوند، لذا شناخت مردم از احوالات جامعه و از افرادی که در رقابت شرکت کرده اند، بسیار مهم است.

ملانوری ادامه داد: مشارکت هر چه بیشتر و حضور حداکثری مردم، به معنای پشتیبانی از نظام است.

شایان ذکر است: پیرو دستور امروز وزیر کشور به استانداران مبنی بر حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و تشریح فرآیند انتخابات، ملانوری در این گفتگوی ویژه درخصوص روند ثبت نام داوطلبان شورای شهر که از فردا شروع می شود، اهمیت انتخابات و مسایل مرتبط توضیحات جامعی ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها