زلزله فردوس خسارت نداشته است/ کار ارزیابی گروه های امدادی پایان یافت

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ در مقیاس ریشترساعت ۱۵ ثانیه بامداد امروز حوالی شهرستان فردوس در خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش ” پیام خاوران ” ، کانون اصلی زلزله حوالی روستاهای حسین آباد، خانکوک، طاهرآباد و ابراهیم آباد و در هفت کیلومتری شهر فردوس بوده است و نخستین پس لرزه دیشب با بزرگی ۲.۱ ریشتر روی داد.

 

شدت این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد واین در حالی بود که در شهرستان‌های مجاور فردوس هم احساس شد و شماری از مردم شب گذشته را در چادر، خودرو و مساجد به سر بردند.

 

فرماندار شهرستان فردوس از آمادگی کامل ستاد بحران این شهر خبر داد و با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل هستند گفت:  بعد از زلزله ۴.۶ ریشتری در این شهرستان ۲ پس لرزه ۲.۱ و ۲ ریشتری گزارش شده و تاکنون زلزله خسارتی نداشته است.

 

حمید حلاج مقدم  اظهارکرد: پس از وقوع زلزله بامداد امروز ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور تمامی اعضا تشکیل جلسه داد وشرایط  عادی است.

وی گفت: چهار تیم ارزیاب هلال احمر در اواین ساعات  وقوع زمین لرزه به روستاهای کانون زلزله اعزام شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه زلزله فردوس خسارت جانی و مالی نداشته است بیان داشت: کار ارزیابی گروه های امدادی به پایان رسیده است.

محمدرضا رضایی بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم های امدادی جمعیت هلال احمر با همکاری دستگاه‌های امدادی در روستاهای کانون زلزله حضور پیدا کردند.

وی بیان داشت: خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی و مالی از این زمین لرزه تا کنون گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید   مشترکان کم مصرف با اجرای یارانه برق پاداش می گیرند/ آیین‌نامه تعرفه برق از اول بهمن اجرا می‌شود

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها