تعداد مبتلایان کرونای جهش یافته انگلیسی در استان به ۲۶ مورد رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ابتلای ۷ مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: آمار این بیماران در استان به ۲۶ نفر رسیده است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد دهقانی امروز در جمع خبرنگاران از ابتلای ۷ مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی خبر داد.

دهقانی اظهار داشت: با شناسایی ۷ مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، آمار کل مبتلایان به این نوع کرونا در استان خراسان جنوبی به ۲۶ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۷ مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی ۲ مورد مربوط به شهرستان طبس و ۵ مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

دهقانی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست‌ها، عدم تردد غیر ضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها، بازارها و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

وی افزود: سرعت پیشرفت علائم در مبتلایان کرونای انگلیسی خیلی سریع است و ممکن است سنین پایین‌تر را درگیر کند در این راستا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دو ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور و عدم حضور در تجمعات و شب نشینی‌ها تأکید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار امیدواری کرد با همیاری هم ‌استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد وقوع پیک چهارم و مخصوصاً افزایش این ویروس جهش یافته در استان نباشیم.

دهقانی از آغاز واکسیناسیون سالمندان از امروز در استان خبر داد و گفت: سهمیه استان در مرحله دوم ۶۴۰‌ دُز از و اکسن کووید ۱۹ بوده است که قرار است کادر درمان و سالمندان در اولویت را پوشش دهد.

دهقانی تصریح کرد: آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند از جمله آزمایشگاه‌هایی است که صلاحیت انجام آزمایش کرونای انگلیسی را کسب کرد و کیت‌های مربوط به ویروس کرونای انگلیسی در اختیار این آزمایشگاه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید   سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/ لزوم پرهیز از دورهمی و سفرها

وی افزود: واکسیناسیون خیلی محدود انجام می‌شود و زمان خیلی زیادی طول می‌کشد تا واکسن‌های وارداتی و تولیدی کشور خودمان به آن اندازه‌ای برسد تا آنقدر جمعیتی را تحت پوشش قرار دهد که بتواند ایمنی جمعی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: واکسیناسیون تا نیمه اول سال آینده طول خواهد کشید بنابراین واکسیناسیون نباید باعث شود که مردم فکر کنند شرایط عادی شده چون به هیچ عنوان اینگونه نیست و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی عدم حضور در تجمعات و عدم انجام تردد های غیر ضرور رعایت شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها