شمار داوطلبان انتخابات شوراهای شهر خراسان جنوبی به ۱۸۹ نفر رسید

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: از ۲۰ اسفند سال جاری تا پایان وقت روز دوشنبه (۲۵ اسفند) ۱۸۹ داوطلب انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در این استان ثبت‌نام کردند.

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی قهرمانی اظهار داشت : ۱۳۱ نفر از این افراد به صورت حضوری به فرمانداری‌ها مراجعه کردند و ۵۸ نفر دیگر از طریق دفاتر پیشخوان دولت، رایانه‌ شخصی و تلفن همراه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: از مجموع  ۱۸۹ نفر ثبت‌نام کننده نهایی، ۱۷۲ نفر مرد و ۱۷ نفر زن هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسانی جنوبی گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۵۲ نفر برای شهر بیرجند ثبت‌نام کرده‌اند.

وی شمار ثبت‌نام کنندگان را در شهرهای قاینات ۲۱ نفر، طبس ۲۲ نفر، فردوس ۱۳ نفر، سرایان چهار نفر، بشرویه پنج نفر، نهبندان ۱۲ نفر، سربیشه ۱۶ نفر، درمیان ۱۵ نفر، زیرکوه ۱۳ نفر و خوسف ۱۶ نفر اعلام کرد.

قهرمانی با اشاره به اینکه مهلت نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر ساعت ۱۸ امروز پایان می‌یابد گفت: داوطلبان ترجیحا از روش الکترونیک استفاده کنند و ثبت‌نام را به ساعت‌های آخر موکول نکنند.

نام‌نویسی داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز شد و به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری امروز – سه‌شنبه ۲۶ اسفند – ادامه دارد.

برای ثبت‌نام داوطلبان چهار روش الکترونیک و حضوری در نظر گرفته شده است که ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری از جمله این روش‌ها است.

داوطلبانی که از این سه روش و به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام ‌کنند، پس از دریافت کُد رهگیری و تایید نهایی ثبت‌نام که از طریق ارسال پیامک از سوی ستاد انتخابات مربوطه به داوطلب اعلام می‌شود، نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند.

بیشتر بخوانید   آتش سرکش در پالایشگاه هیدروکربن بیرجند بعد از 48 ساعت خاموش شد/ عملیات خنک کردن مخازن ادامه خواهد داشت

ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ یکی دیگر از شیوه‌های تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر است.

داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده به مدت یک هفته ثبت‌نام خواهند کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۱

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها