۱۲۲۱ میلیارد تومان اعتبارات دارایی‌های تملک سرمایه ای خراسان جنوبی در بودجه۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به اشاره به اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره گفت: مجموع اعتبارات دارایی‌های تملک سرمایه ای استان بالغ بر یک هزار ۲۲۱ میلیارد تومان است که رتبه ۲۱ را در کشور دارد.

به گزارش“پیام خاوران” مجیدپورعیسی در نشست خبری پایان سال ۹۹ ، مجموع اعتبارات هزینه‌ای استانی را نیز بالغ بر ۴۸۶ میلیارد تومان دانست و گفت: از این حیث نیز رتبه ۲۲ را دارا هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: وضعیت استان در تصویر کلان به دو قسمت منابع و مصارف تقسیم می‌شود که منابع شامل درآمدهای عمومی و درآمدهای اختصاصی است.

پورعیسی افزود: رتبه استان در درآمدهای عمومی ۳۰ و در درآمدهای اختصاصی ۲۸ و در مجموع رتبه استان در منابع ۳۰ است.

وی بیان کرد: مصارف استان شامل هزینه ای و تملک دارایی‌های سرمایه ای است که اعتبارات هزینه ای شامل اعتبارات استانی با رتبه ۲۲ و اعتبارات ملی رتبه ۲۶ و در مجموع در اعتبارات هزینه ای رتبه استان ۲۶ را داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای شامل اعتبارات تملک استانی با رتبه ۱۹، اعتبارات قانون استفاده متوازن رتبه ۱۸، اعتبارات استانی پیوست شماره یک قانون با رتبه ۲۵ و اعتبارات ملی با رتبه ۲۹ و در مجموع رتبه استان در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ۲۱ است.

پورعیسی با بیان اینکه اعتبارات تملک استانی شامل ۳ درصد نفت و ۰٫۲۷ درصد ارزش افزوده است، اظهار کرد: رتبه استان در اعتبارات ۳ درصد درآمد حاصل از نفت خام وگاز طبیعی ۱۳، رتبه استان در اعتبارات ۰٫۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۱۸ و رتبه استان در اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۱۸ است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این استان از سطوح برخورداری پایین تر نسبت به استان‌های برخوردار در برخی شاخص‌ها است سهم به چه نسبت اختصاص یافته است، گفت: این سهم از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی: حل موضوع املاک در خراسان جنوبی باید به نتیجه برسد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: استان خراسان جنوبی از محل اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۰ در قالب اعتبارات استانی ویژه که به ۱۸ طرح در حوزه‌های مختلف اختصاص داده شده اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان میلیون ریال دارد.

پوررعیسی خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی که به نام استان خراسان جنوبی در پیوست شماره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آمده به ۳۵ طرح اختصاص داده شده است که اعتبار آن نیز بالغ بر ۸ هزار و۸۹۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها