عزم جهادی شرکت گازخراسان‌جنوبی برای خدمات‌رسانی به روستائیان/گازرسانی به ۶۳۴‌ درمدت یکسال‌

گازرسانی به ۶۳۴ روستای خراسان جنوبی در  مدت یکسال حاصل عزم جهادی  و حاصل تلاش و همت کارکنانی است که خدمتگزاری را سرلوحه کار خود قرار داده اند وتا سرحد امکان برای خدمت رسانی به شریف ترین مردم در روستاها سر از پای نشناخته اند.

به گزارش “ پیام خاوران “، وقتی پای در جاده می گذاری تا دورترین روستاهای مرزی و محروم خراسان جنوبی  را از نزدیک ببینی ، آنچه جلب توجه می کند کار جهادی،  خدمتگزاران مردم در شرکت گاز خراسان جنوبی است.

روستاییان خراسان جنوبی می گوید آنچه در فکر ما نمی گنجد و حتی برخی از بزرگان روستاها بر آن باور بودند که درمدت عمر ما آن را شاهد نخواهیم بود گاز و استفاده از این نعمت خدادادی است که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با همت بلند خدمتگزاران شرکت گاز  این مهم در دورترین و مرزی ترین روستاهای خراسان جنوبی از رویا به واقعیت تبدیل شده است و مدال پر افتخار بر سینه مردانی است که خدمت به شریف ترین و عزیزترین مردم در روستاها را بر گردن  آویخته اند.

امروز به برکت این همت و تلاش شبانه روزی وکار جهادی  ۲۹۳ روستای این استان ابتدای سال ۹۷ گازدار بودند که با اقدامات جهادی در سه سال اخیر این عدد امروز به هزار و ۴۰۱ روستا رسیده است.

خراسان جنوبی سال ۹۷ از حیث گازرسانی جزو استان‌های کمتر برخوردار شناخته شده که فقط ۳۵ درصد حوزه روستایی از گاز طبیعی برخوردار بودند و با تلاش‌های صورت گرفته و اعتبارات تخصیص یافته تا پایان سال گذشته این میزان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری به ۹۴ درصد خواهد رسید.

اکنون با احتساب جمعیت روستایی و شهری، ۹۷ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردارند و در حال حاضر هیچ شهر بدون گاز در استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید   شرکت گاز خراسان جنوبی، سر بلنددر تحقق شعار؛هر روز گازرسانی به یک روستا و یک واحد صنعتی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در گفت وگو با ما معتقد است تا هفته دولت سال آینده این میزان به ۹۸ درصد می رسد و با اینکه تعریف کشوری برای گازدار شدن روستاهای بالای ۲۰ خانوار است اما بعضا برای  روستاهای مجاور شبکه با حمعیت کمتر از این تعداد برای گازرسانی اقدام شده است.

سید‌محمود هاشمی گازرسانی به ۶۳۴ روستای خراسان جنوبی در  مدت یکسال به عنوان یک رکورد بی سابقه در طول فعالیت شرکت ملی گاز ایران به ثبت رسیده که این عزم حاصل تلاش و همت کارکنانی است که خدمتگزاری را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

استان خراسان جنوبی یک هزار و۳۲۰ واحد صنعتی دارای قابلیت گازرسانی از محل مصوبه شورای اقتصاد دارد که تا‌کنون ۷۶ درصد واحدهای صنعتی شامل یک هزار و۲ واحد صنعتی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است.

گازرسانی به صنایع در قالب مصوبه شورای اقتصاد عامل جهش در جهت توسعه صنایع استان است و چرخ توسعه اقتصادی هر استان با واحدهای صنعتی و تولیدی آن به حرکت در می‌آیند.

همچنین افزایش فعالیت‌های این واحدها سبب اشتغال گسترده، ایجاد امنیت و عدم مهاجرت نیز می گردد و احداث خطوط گازرسانی عنوان یکی از مهمترین زیرساخت ها در ایجاد صنایع بزرگ و کوچک  مورد توجه است.

آنگونه که مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی می گوید: این استان دارای پتانسیل مناسبی برای فعالیت گسترده واحدهای صنعتی و تولیدی است و گازرسانی به صنایع از اهداف مورد تاکید این شرکت است.

هاشمی با اشاره به گزارش دریافتی از سوی شرکت ملی گاز ایران در راستای گازرسانی به صنایع می گوید: شرکت گاز خراسان جنوبی با گازرسانی به بیش از یک هزار واحد صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، دارای بالاترین میزان گازرسانی به صنایع در بین شرکت های گاز استانی در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید   جشن پویش سبز گازرسانی در خراسان جنوبی برگزار می شود

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها