هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با توفان و گرد و خاک از امروز (پنجشنبه) تا ظهر یکشنبه هفته آینده در استان، مردم آمادگی لازم را داشته باشند.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: وقوع این  پدیده در استان قطعا کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده را به همراه دارد، اگر مردم قصد سفر دارند در صورت امکان از رفتن به سفر خودداری کنند.

وی از دامداران، مرغدارن، کشاورزان و عشایر استان خواست حتما نسبت به ایمن‌سازی مستحدثات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با شدت گرفتن وزش باد در استان احتمال اختلال در رفت و آمد و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های تازه غرس شده، خسارت به سقف‌های گلخانه، تابلوهای تبلیغاتی و سقف‌های موقت و احتمال سقوط اجسام از کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

وی از مردم، رانندگان و کشاورزان خواست با وجود هشدارهای هواشناسی جوانب احتیاط را رعایت کنند و کمتر از منزل خود خارج شوند.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: افزایش سرعت وزش باد امروز (پنجشنبه) سبب ایجاد گرد و خاک به‌خصوص در شمال و شمال غرب استان و کاهش دید افقی می‌شود و این وضعیت تا اواسط هفته آینده در استان ادامه دارد.

فاطمه لطفی افزود: همچنین تا اوایل هفته آینده بتناوب افزایش ابر رخ می‌دهد و در این مدت در نیمه شمالی استان در ساعات عصر و شب احتمال بارش پراکنده و رعد و برق وجود دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   گرد و غبار در خراسان جنوبی ۱۰ برابر بیشتر از حد مجاز شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها