نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اقتصاد خونی در رگ های جامعه است/ کار اقتصادی در شرایط فعلی کشور جهاد است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه با افزایش تولید در داخل دیگر نیازی به تلاش برای رفع تحریم ها نداریم، گفت: افزایش تولید باعث بی اثر شدن تحریم ها می شود.

به گزارش” پیام خاوران ” به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با سید محمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر، ضمن تبریک سال جدید و اعیاد مبارک ماه شعبان و میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام)، گفت: کار وکسب درآمد حلال از بهترین عبادات است.

حجت الاسلام و المسلمین  عبادی در ادامه گفت: همیشه اقتصاد به معنی خونی است که در رگ های جامعه در جریان است،  از طرفی کار اقتصادی در شرایط فعلی کشور حالت جهاد دارد، چرا که دشمن از طریق فشار اقتصادی میخواهد کشور ما را به زانو در بیاورد، لذا هم کار است و هم جهادی است که این سنگر تولید باعث ناکامی دشمن می شود.

وی در ادامه افزود: آیت االله رئیسی نیز در قوه قضائیه با وجود همه کارهایی که پیش رو گرفته اند اما بخش عظیم فعالیت خود را در احیای بخش تولید گذاشته اند که در این مدت بخش زیادی از کارخانه های تعطیل شده را زنده کردند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: امروز تقریبا در سطح جهانی نیز کارشناسان غربی می گویند طرح آمریکا شکست خورده است، این موضوع در صحبت های مسئولین وزارت خارجه چین و روسیه گواه است.

حجت الاسلام و المسلمین  عبادی تصریح کرد: اگر تولید گسترش پیدا کند و به تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی با افزایش تولید نیازی به برجام نخواهیم داشت و دیگر نیازی نیست که تلاش کنیم تحریم را برداریم، چرا که در آن صورت تحریم تاثیری ندارد.

بیشتر بخوانید   72 بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شد

سید محمد حسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر در این دیدار گفت: سال گذشته با توجه به شعار سال که جهش تولید بود ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۸ تولید شرکت کویرتایر افزایش داشته است، به طوری که در سال گذشته هزار و ۷۰ میلیارد تومان تولیدات کارخانه فروش داشته است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۲۱ هزار تن تولید داشته ایم، گفت: این در حالی است که در سال ۹۹ نزدیک به ۳۰ هزار تن یا حدود ۴ میلیون حلقه لاستیک تولید شده است به طوری که ۲۰ درصد از سهم لاستیک های سواری کشور را داراست.

وی با بیان اینکه  در سال جدید برای راه اندازی تولید لاستیک ماشین سنگین مجوزها گرفته شده است و در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در سال ۹۹ با رشد سود نه برابری نسبت به سال ۹۸ بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان سود داشته ایم به گونه ای که موفق شدیم براساس آمار انجمن صنفی کشور، شرکت کویر تایر رکورددار تولید لاستیک در کشور شد.

زینلی با اشاره به اینکه مطابق با افزایش دستمزدها و قیمت ها اگر سرمایه گذاری جدیدی انجام ندهیم سرمایه موجود نیز مستهلک می شود، گفت: در سال گذشته با تلاش های فراوان سرمایه ای جمع کرده و جهت ساخت تجهیزات پیش پرداخت داده شد، با ارز ۳۶۰۰ تومان دستگاه در چین ساخته شد که هنگام وارد کردن این دستگاه ها با افزایش نرخ ارز رو به رو شده و بلاتکلیف ماندیم.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای ارز در کشور، گفت: با پیگری های صورت گرفته با وزارت صنایع و معادن و همکاری دو استاندار پیشین استان، مشکل تامین اعتبار را حل کرده و دستگاه های مورد نیاز وارد کشور شدند و در مرحله نصب هستند.

بیشتر بخوانید   کویرتایر گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان گرفت

زینلی در ادامه افزود: برخی از دستگاه های باقی مانده هم تا آواخر فروردین ماه وارد می شود و با نصب این دستگاه ها ۵۰ درصد به ظرفیت تولید افزوده می شود، تولید تایر ماشین های سنگین مانند اتوبوس و کامیون نیز شروع و همزمان تایرهای معدنی نیز تولید خواهد شد، این در حالی است که امروزه در کشور حتی یک تایر معدنی نیز تولید نمی شود و ما اولین تولید کننده این تایردر کشور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه با مجوزی که گرفته شده در شرکت کویرتایر چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری جدید انجام خواهد شد، گفت: تنها پنجره باز تجارت در دنیا، برای ایران چین است، خوشبختانه طی ارتباط گرفته شده با شرکت های چینی قرار شده ۲۰ درصد محصولات ما را با ارز خریداری کنند.

وی در پایان گفت: در تلاشیم کارخانه ای در کنار این کارخانجات با سرمایه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان جهت تولید سیم مورد نیاز داخل تایرها احداث کنیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها