سیزده به در را به بعد از ریشه کنی کرونا موکول کنید/ علاقه‌مندان به طبیعت از حضور تجمعی در طبیعت خودداری کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: فرصت بهره‌مندی از مواهب طبیعت همیشه وجود دارد و در این ایام حساس برای حفظ سلامتی خود و افراد جامعه سعی شود حتی الامکان سیزده نوروز از حضور در طبیعت پرهیز شود.

به گزارش پیام خاوران، حسن اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه ۱۳ فروردین، روز انس با طبیعت از عموم مردم و علاقه‌مندان به طبیعت می‌خواهیم تا در زمینه حضور در طبیعت و تفرج گاهها و مکان های تفریحی تابع دستورات ستاد مدیریت بیماری کرونا بوده و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: فرصت بهره‌مندی از مواهب طبیعت همیشه وجود دارد و در این ایام حساس جهت حفظ سلامتی خود و افراد جامعه و حمایت از کادر زحمتکش درمانی سعی شود حتی الامکان از حضور در این روز در طبیعت پرهیز شود و گردش در این روز را به بعد از ریشه کنی این بیماری موکل کنیم.

اکبری از آن دسته از طبیعت دوستان که علاقمند به حضور در طبیعت هستند خواست تا ضمن رعایت تمام توصیه های بهداشتی ضمن بهره‌مندی از این موهبت‌های الهی و ارزش‌های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و به کاربستن توصیه های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

وی بیان کرد: علاقمندان به طبیعت با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمان حضور در طبیعت، تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، در حد امکان از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.

بیشتر بخوانید   مشارکت فعال خراسان جنوبی در پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر

اکبری عنوان کرد: از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند که در این شرایط، بهترین کار همراه داشتن گاز پیک نیکی است.

وی افزود: حاضران در طبیعت کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های خود را در جنگل، کنار چشمه های آب، دره ها و مناطق کوهستانی رها نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و عدم حمل هرگونه سلاح، تبر و اره از دیگر توصیه‌ها به مردم است و لازم است به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن لذت ببرند.

اکبری تصریح کرد: گردشگران طبیعت به منظور بهره‌مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط ، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه‌های زیست محیطی و بهداشتی با مأموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

وی از طبیعت گردان سیزده نوروز خواست تا در صورت مواجهه با تخلف‌هایی همچون آلودگی هوا، زباله و پسماندها، شکار حیات وحش گزارشات تخلف خود را در سامانه.doe.ir.1540 ثبت کرده تا سریعا موضوع توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها