کاهش آمار مرگ و میر به واسطه ضعیف شدن ویروس تصور اشتباهی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه تصور کنیم کاهش آمار مرگ و میرها به واسطه ضعیف شدن ویروس است برداشت اشتباهی است که تداوم آن می‌تواند غافلگیری ایجاد کند و از ضربه مهلک آن، دچار خسران بزرگی شویم.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری صبح امروز در نخستین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در سال جدید و ضمن تبریک ایام شعبانیه، از تلاش های مستمر و بی وقفه اعضای ستاد کرونا، کادر بهداشت و درمان، دستگاه های اجرایی، فرمانداران، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، هلال احمر، ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها، متنفذین و… در طول یک سال گذشته قدردانی کرد.

وی ادامه داد: همراهی ها و هم افزایی های آحاد مردم و اقشار مختلف در کنار حوزه های اجرایی سبب شد، سال گذشته بیماری کرونا در استان به خوبی مدیریت شود، لذا امیدواریم این همراهی ها امسال هم ادامه پیدا کند تا شاهد کاهش هر چه بیشتر آمار ابتلاها و مرگ و میرها باشیم.

به گفته وی موفقیت سال گذشته در کنترل بیماری در حالی رقم خورد که به جهت مرموز بودن ویروس، کمبود تجهیزات، نبود دانش لازم با مشکلات فراوانی مواجه بودیم.

استاندار به موضوع کمک های مؤمنانه اشاره کرد و گفت: با همراهی مردم، نیروهای بسیج، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و …در قالب کمک های مؤمنانه، به اقشار آسیب دیده از بیماری کمک قابل توجهی شد.

ملانوری با اشاره به تلاش های حوزه اقتصادی استانداری و دستگاه های تابعه در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای آسیب دیده از کرونا، تأمین اقلام مور نیاز از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مدیریت بازار و … خاطرنشان کرد: علیرغم همه محدودیت ها پروژه های عمرانی به فعالیت های خود ادامه دادند و استان به کارگاهی عملیاتی تبدیل شد که قابل تقدیر است.

وی با تشکر از تولیدکنندگان استان در بخش های مختلف، تلاش های حوزه های امنیتی، اقتصادی، اشتغالزایی و … را در مسایل توسعه ای استان قابل تقدیر خواند.

بیشتر بخوانید   رشد 400 درصدی تسهیلات صندوق توسعه ملی در بانک کشاورزی خراسان جنوبی

به گفته وی؛ با وجود اینکه مدیریت کرونا در جهان با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده اما بر اساس گزارش ها، جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته، بهترین مدیریت را داشته و توانسته است آمار ابتلاها و مرگ و میرها را به حداقل برساند.

استاندار، دلیل این توفیق جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بیماری را اعتقادات مردم و توسل به اهل بیت در اطاعت از رهبری خواند و گفت: همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا و مشارکت در اجرای طرح هایی همچون طرح شهید سلیمانی از عوامل مؤثر در مدیریت بیماری بود.

ملانوری با اشاره به اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که ویروس با جهش های متفاوت گسترش می یابد متذکر شد: مهمانی ها و مسافرت های ناشی از عادی انگاری ها، آمار رو به رشد بیماران را به همراه داشته است.

وی تأکید کرد: این که تصور کنیم کاهش آمار مرگ و میرها به واسطه ضعیف شدن ویروس است، برداشت اشتباهی می باشد که تداوم آن می تواند غافلگیری ایجاد کند و از ضربه مهلک آن، دچار خسران بزرگی شویم.

استاندار با تأکید بر اینکه برپایی هر تجمع، خطرآفرین است خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در دورهمی ها گسترش می یابد، لذا با برگزاری هر مراسمی در مناسبت های پیش رو، روز برات، نیمه شعبان، ۱۳ فروردین و… که منجر به تجمع می شود، مخالف هستیم.

وی تأکید کرد: هیچ گونه مراسمی که منجر به تجمع می گردد، در این ایام برگزار نمی شود.

ملانوری متذکر شد: حضور در آرامستان ها و بر سر مزار اموات و درگذشتگان، به عنوان کاری آیینی بسیار پسندیده است اما در شرایط فعلی که حفظ جان و سلامت مردم در اولویت می باشد، تجمع در آرامستان ها خلاف مصوبات ستاد کروناست.

بیشتر بخوانید   ۸۸ میلیون دلار کالا از مرز ماهیرود صادر شد

به گفته وی؛ فرمانداران به عنوان فرماندهان عملیاتی مدیریت بیماری در شهرستان ها مکلفند به گونه ای برنامه ریزی نمایند که از تجمع مردم در آرامستان ها جلوگیری شود.

استاندار درخصوص محدودیت ترددها هم گفت: محدودیت ترددهای بین شهری تابع رنگ بندی هاست و مسافرت از شهرهای نارنجی و قرمز به کلیه شهرهای کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع می‌باشد.

ملانوری ادامه داد: در استان خراسان جنوبی غیر از دو شهرستان خوسف و سربیشه که آبی هستند، بقیه مناطق زرد اعلام شده اند.

به گفته وی؛ ممنوعیت ترددهای شبانه هم بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا از امشب از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح تعیین شده است.

استاندار از تلاش دولت برای تأمین واکسن کرونا گفت و اظهار داشت: همزمان با تأمین واکسن در قالب واردات، تلاش ها برای تولید واکسن ایرانی ادامه دارد.

ملانوری افزود: تا تزریق کامل واکسن به همه افراد جامعه و مهار کامل بیماری، تأکید بر رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی هاست. وی بر مراجعه سریع افراد با علایم مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها