هیچ مشکلی برای تامین مرغ و تخم مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای تامین مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر شهرستانی با کمبود مواجه است بلافاصله این کمبود را برطرف خواهیم کرد.

به گزارش ” پیام خاوران “ غلامرضا قوسی اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی به عنوان قطب تولید صنعت مرغ گوشت تولید استان مازاد بوده و بیش از ۷۰ درصد تولیدات به استان‌های همجوار و خارج از کشور صادر می‌شود.

 

وی افزود: تخم مرغ تولیدی خراسان‌جنوبی نیز یک سوم تولید در داخل استان مصرف و مابقی به خارج استان ارسال می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به توان تولید نهاده‌های مورد نیاز در صنعت طیور گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی در این موضوع وجود دارد که با تلاش مسئولان استانی شرایط را برای تامین مواد مصرفی مرغداران و دامداران تامین می‌کنیم.

 

قوسی عنوان داشت: برای تامین مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر شهرستانی با کمبود مواجه است بلافاصله این کمبود را برطرف خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغ گوشتی و تخمگذار و صنعت دام و طیور استان افزود: بعد از راه‌اندازی سامانه بازارگاه واحد‌های صنعتی مرغ گوشتی و تخمگذار به شرایط بهینه‌ای در امر تولید نهاده رسیدند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در استان اشاره کرد و گفت: این بیماری تولید استان را به طور مقطعی تحت تاثیر قرار داد و انشالله به زودی با برنامه‌ریزی مناسب و انجام حمایت‌های لازم مرغداری‌های آسیب دیده هر چه سریع‌تر به چرخه تولید باز می گردند.

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   برق رسانی به معادن شاهکوه؛ یک گام تا اجرا

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها