برنامه پروازی فرودگاه‌های خراسان جنوبی اعلام شد+جدول پروازها

اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی برنامه جدید پروازی فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند و طبس رااعلام کرد.

به گزارش ” پیام خاوران ” فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به جزء روزهای پنج شنبه در سایر روزها دردومسیر پروازی بیرجند به تهران ومشهد وبلعکس پرواز دارد و۲شرکت هواپیمایی ایران ایر وماهان این پروازها را بر عهده دارند.

همچنین فرودگاه طبس روزهای یکشنبه وسه شنبه پرواز دارد واین پروازها توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می شود.

فرودگاه بین المللی بیرجند به دلیل دارا بودن موقعیت سیاسی و استراتژیکی که شهر بیرجند دارد، به عنوان سومین فرودگاه کشور شناخته می شود که در سال ۱۳۱۲ و پس از فرودگاه قلعه‌ مرغی که نخستین فرودگاه تاسیس شده در تهران است و همچنین فرودگاه بوشهر، در این شهر طراحی و ساخته شد.

مصادف با سال ۱۳۱۲ شمسی بود که از ایده ساخت فرودگاه بین المللی بیرجند با تلاش های یکی از نخست وزیران وقت آن زمان، به عنوان سومین فرودگاه کشور رونمایی شد و این فرودگاه تاسیس و مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ بود که با انجام پرواز بیرجند به مقصد مدینه مکرمه، فرودگاه بین المللی بیرجند به فرودگاه بین ‌المللی بیرجند ارتقاء یافت. در آخرین روزهای سال ۱۳۸۹ بود که اولین پرواز از فرودگاه بین المللی بیرجند به مقصد دمشق نیز انجام شد.همچنین در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ بود که اولین پرواز به مقصد بغداد از این فرودگاه انجام شد.

همچنین با پیشنهاد استاندارخراسان جنوبی و موافقت مقامات ذیربط، فرودگاه بیرجند ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۸ به شهیدکاوه تغییر نام داد و در مراسمی با حضور مدیران استانی، خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان و فرزند سردار شهید محمود کاوه از نام جدید فرودگاه بیرجند پرده برداری شد

بیشتر بخوانید   پروازهای بیرجند – تهران از 29 اردیبهشت افزایش می یابد

سردارشهید محمود کاوه یکم خرداد ۱۳۴۰ به دنیا آمد و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها