ثبت ۴ وقف جدید در شهرستان نهبندان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۴ وقف جدید در ابتدای سال نو و همزمان با میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) در شهرستان نهبندان ثبت شد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این وقف‌ها شامل یک طاقه آب معادل ۱۲ساعت از قنات شمس آباد کلاته مزار از سوی خیر لیلا مرادی برای مصرف در آستان مقدس امامزاده سیدالحسین (ع)، یک طاقه آب معادل ۱۲ ساعت از قنات شمس آباد کلاته مزار از سوی خیر غلامرضا شیخی برای مصرف در آستان مقدس امامزاده سیدالحسین (ع)، نیم روز آب معادل ۲۰ سیر همراه با اراضی از مزرعه و قنات خیرآباد میغان از سوی واقف خیرالنساء صادقی برای مصرف در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این روستا و وقف نیم روز آب معادل ۲۰ سیر همراه با اراضی از مزرعه و قنات خیرآباد میغان از سوی خیر علی اکبر کدخدا برای مصرف در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این روستاست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تعداد موقوفات شهرستان نهبندان ۵۰۰ موقوفه و تعداد رقبات آن را  ۶۲۸ مورد است.

وی بیان کرد: امسال ۱۷ بقعه و فضای موقوفه استان در طرح «آرامش بهاری» فعال است و متناسب با شرایط کرونایی در این مکان‌ها برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

بخشی پور بیان کرد: ۱۵ بقعه و ۲ فضای موقوفه استان شامل باغ گلشن طبس و بوذرجمهر قاین به طرح آرامش بهاری اختصاص داده شده و این اماکن فضاهای مناسبی را برای برگزاری نشست‌های جمعی در شرایط کرونایی دارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در طرح آرامش بهاری علاوه بر برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، سبک زندگی اسلامی، پاسخگویی به مسائل شرعی و آموزش قرآن، خیمه‌های معرفت نیز برپا شده است.

بیشتر بخوانید   اتصال 28 روستای شهرستان نهبندان به شبکه ملی اطلاعات

بخشی پور بیان کرد: طرح «آرامش بهاری» از ۲۹ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۴ فروردین امسال در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

وی افزود: در فضای مجازی نیز برنامه‌های معنوی هر بقعه متبرکه اجرا می‌شود. امسال در طرح آرامش بهاری ۲۳ مبلغ از شهرهای قم، مشهد و بیرجند از ابتدای تعطیلات نوروزی به بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی اعزام شدند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها