۱۹۳۷ شغل جدید در بیرجند ایجاد شد

فرماندار بیرجند گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۳۷ شغل جدید در این شهرستان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری ایجاد شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی ناصری با اعلام این خبر اظهار داشت: در شرایط کرونا که واحدها نمی‌توانستند تسهیلات‌شان را کامل دریافت کنند بازهم به یک هزار و ۲۲۱ پرونده در بانک‌های مختلف این شهرستان مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال ۹۹ پرداخت شد.

وی ادامه داد: کرونا در سال گذشته موجب توقف بسیاری از فعالیت‌ها شد و در این مدت به یکهزار و ۳۷۹ نفر شاغل آسیب‌دیده از کرونا در ۶۹۹ واحد مختلف صنفی، کارگری، کارفرمایی، کشاورزی و گردشگری مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.

فرماندار بیرجند گفت: علیرغم همه مشکلات کرونا که فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار داد با سعه صدر مردم و کمک‌های دستگاه‌ها و کمک‌های مومنانه تا حدودی فشار بر مردم کاهش یافت.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته که رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را بر مبنای مسایل اقتصادی طرح موضوع و برای مجریان و مدیران قانون ارایه طریق می‌کردند تلاش ما بر این بود که در سالی که جهش تولید نام داشت به سمتی برویم که در این زمینه موفقیت‌هایی داشته باشیم.

ناصری افزود: از آنجایی ۵۰ درصد اقتصاد استان در بیرجند متمرکز است واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و خارج از آن و شرکت‌های پیمانکاری و بسیاری از پروژه‌هایی که دولت انجام می‌دهد شرکت‌ها دچار مشکلاتی برای حقوق کارگران بودند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه معوقه حقوق کارگران یکی از مشکلات این شهرستان بود گفت: ابتدای سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ کارگر در ۱۶ واحد این شهرستان بیش از ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مطالبه حقوق داشتند که به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی شرکت‌ها و ناتوانی دولت در تسویه حساب تعهداتش نسبت به شرکت‌ها بود.

بیشتر بخوانید   ۴۳ میلیارد تومان خسارت در استان خراسان جنوبی پرداخت شد

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها انجام شده تعداد این کارگران در انتهای سال گذشته به ۵۵۰ نفر، ۱۶ واحد بدهکار به ۹ واحد و مجموع معوقات به پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کاهش یافت که امیدواریم بخش باقی‌مانده که بیشتر مربوط به شرکت‌هایی است که با دولت قرارداد دارند به صفر برسد.

ناصری با اشاره به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۱۸ اسفند سال ۹۹ یادآور شد: در این شهرستان ۱۱۳ داوطلب برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند که تاکنون سه نفر انصراف دادند و تا ۲۱ فروردین کار بررسی صلاحیت‌ها و هیات نظارت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ فروردین ماه جاری ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها آغاز می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ روستا در این شهرستان واجد شرایط تشکیل شورا باشند.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: بحث پشتیبانی و تدارکات فرایند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار قرار گرفته است که امسال به دلیل شرایط کرونا کار سخت‌تر خواهد شد اما با تلاش و همبستگی همکاران و ادارات، انتخابات با سلامت و حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

وی گفت: در خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند مشارکت مردم در همه انتخابات گذشته همواره در سطح بالایی بوده است و سلامت انتخابات نیز مورد تاکید بوده و قطعا در انتخابات پیش رو هم  منتخبین مردم در شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند.

ناصری ادامه داد: در سال ۹۹ با اینکه اعتبارات عمرانی نسبت به سال ۹۸ کاهش داشت اما مانع از اجرای پروژه‌ها نشد و با تلاش و توفیقاتی که حاصل شد بویژه در حوزه گازرسانی پروژه‌هایی آماده افتتاح است و پروژه‌های ورزشی هم در شهرستان بیرجند فردا با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید    رأی ۸۲.۵۷ درصدی مردم خراسان جنوبی به آیت‌الله رئیسی

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها