ضرورت ایجاد ۲ رشته معارف و ادبیات در پردیس‌های استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: باتوجه به وجود اعضای هیئت علمی در رشته‌های معارف اسلامی و ادبیات فارسی ضرورت دارد این دو رشته درپردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان ایجاد شود.

به گزرش “پیام خاوران“، محمد علی واقعی صبح امروز دردیدار با سرپرست مدیریت دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت:  دانشگاه فرهنگیان نماد توجه به تعلیم با محوریت آموزش عالی است.

وی با بیان این مطلب که نظام تعلیم و تربیت، رکن وثیق رشد و تعالی ملت‌ها است گفت: از این منظر، آموزش و پرورش اسلامی ایرانی یگانه بی بدیل و مستقل از تاکید است و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در این بخش می‌توان تعالی و شکوفایی جامعه را تحقق بخشید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنئوبی با اشاره به نائل شدن بخشی از بدنه اداری و آموزشی استان به افتخار پیشکسوتی، طی ۲ سال آینده بیان کرد: خطه قهستان زمین با سابقه درخشان و تاریخ ارزشمند در زمینه دانش و معرفت؛ نشان داده است که همواره مهد تعلیم و تربیت و بسترساز تحولات و نقش آفرینی‌های فرهنگی و علمی بوده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، وجود شمار فراوانی از مفاخر و اندیشمندان و پژوهشگران در این استان را بیانگر فراگیری و تولید علم در بهارستان علم و ادب دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به سبقه طولانی علم و معرفت در استان باید که ظرفیت پذیرش دانشجو در پردیس های دانشگاه فرهنگیان نیز به تناسب افزایش یابد.

این مقام مسئول براهمیت دانشگاه فرهنگیان واولویت تامین نیروی انسانی آن تاکید کرد و گفت: درآینده نزدیک جلسه‌ای بارئیس دانشگاه فرهنگیان به منظورتوسعه رشته ها و جذب اعضای هیئت علمی برگزار خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، وجود هسته‌های آموزش عالی در استان را از نشانه‌ها و نمادهای بارز توجه به تعلیم و تربیت برشمرد و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در راستای تربیت و توانمند سازی معلمان و نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید   دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با دو شاعر هم استانی

به گفته واقعی، دانشگاه فرهنگیان نقش کلیدی در گسترش، تعمیق و تولید محتوای آموزشی؛ ارتقاء توانمندی شغلی و حرفه ای معلمان و همچنین تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته و دارد.

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها