ثبت ۲.۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ثبت ۲٫۵ میلیون تردد در محورهای استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، طرح نوروزی امسال در خراسان جنوبی از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه دارد.

طرح نوروزی پلیس در تمام راه های استان به ویژه محورهای شریانی که مسیر عبور زائران امام رضا(ع) از سراسر کشور از این استان است، برگزار می شود.

در طرح نوروزی امسال علاوه بر امکاناتی که در اختیار پلیس راه استان است از ظرفیت همیاران پلیس و پلیس افتخاری در تمام مراسم استفاده می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون با توجه به نبود محدودیت‌ها مجموع تردد خودروهای شخصی در محورهای استان ۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

اسدالله جلال‌زاده با بیان اینکه طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه دارد، بیان کرد: از ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین ماه، بیش از ۲٫۵ میلیون تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد از این میزان را تردد ناوگان باری و حمل و نقل کالا به خود اختصاص داده است، گفت: مجموع تردد ورودی و خروجی استان در این زمان بیش از ۵۲۰ هزار تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به شیوع کرونا همزمان با تعطیلات نوروزی، هموطنان از سفرهای غیر ضروری به صورت جدی خودداری کنند.

سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی نیز گفت: هماهنگی های لازم با تمامی دستگاه های مربوط برای اجرای مطلوب طرح نوروزی به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید   30 نوروزگاه ایام نوروز در استان خراسان جنوبی فعال می شود

وی اظهار کرد: در طول مدت اجرای این طرح تمامی یگان های امدادی و خدماتی برای جلوگیری از حوادث ناشی از رانندگی در جاده های استان در حال آماده باش خواهند بود.

۷۹ درصد امدادرسانی خراسان جنوبی در حوادث جاده‌ای است 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی (۲۵ اسفند سال گذشته) در این استان تاکنون نیروهای هلال احمر در ۶۷ مورد حادثه امدادرسانی کردند که ۷۹ درصد آنها مربوط به حوادث جاده‌ای است.

محمدرضا رضایی با تاکید بر اینکه ۵۳ مورد از امدادرسانی‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است، گفت: ۲۲۳ حادثه‌دیده در این مدت امدادرسانی شدند که ۱۷۵ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و شلوغی راه‌ها، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت و تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: حوادث جاده‌ای کار را برای کادر درمان با توجه به مبارزه با کرونا سنگین‌تر می‌کند در حالی که از مجموع نجات‌یافتگان حوادث جاده‌ای ۴۱ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته و هفت نفر سرپایی درمان شده‌اند.

رضایی تصریح کرد: با توجه به شدت برخی حوادث در این مدت ۸عملیات فنی رهاسازی در سطح جاده‌های استان انجام شد و ۲۲۵ امدادگر در قالب ۸۹ تیم به محل حوادث اعزام شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها