پوشش جمعیت پراکنده درخراسان جنوبی خدمات‌رسانی راسخت کرده است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان با ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت سومین استان پهناور کشور و بیست و هشتمین استان از نظر جمعیت است گفت: برای پوشش جمعیت پراکنده خدمات‌رسانی سخت‌تر از دیگر استان‌ها است.

به گزارش “ پیام خاوران، حمید ملانوری شمسی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه‌های ورزشی استان انجام شده و ۱۱ پروژه  با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود که قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: در سایه وحدت و همراهی مسئولان و مردم اقدامات جهش‌وار در منطقه شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت سومین استان پهناور کشور و بیست و هشتمین استان از نظر جمعیت است برای پوشش جمعیت پراکنده خدمات‌رسانی سخت‌تر از دیگر استان‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته این استان را به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده و در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی اقدامات خوبی انجام ‌شده و در حوزه توسعه‌ای ظرفیت خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه ذخایر بزرگ معدنی در این استان وجود دارد گفت: خراسان جنوبی از نظر ذخایر معدنی نظیر زغال‌سنگ، سنگ آهن، سنگ گرانیت، سرب و روی غنی است و محصولات خاص کشاورزی شامل زرشک، زعفران و عناب در این استان تولید می‌شود که توسعه کشت گلخانه‌ای هم در دستور کار است.

ملانوری افزود: ظرفیت خوب گردشگری با چهار اثر ثبت جهانی و بیش از ۹۰۰ اثر ثبت ملی این منطقه را به خاستگاه گردشگری تبدیل کرده و ۲ کریدور اصلی که خراسان جنوبی را به استان‌های دیگر وصل می کند می‌تواند نقش مهمی را در صنعت گردشگری استان ایفا کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه منابع انسانی هفت پدر علم ایران، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و نخبگان و علوم مختلف نشان از ظرفیت توسعه‌ای در این استان است اما با وجود این ثروت‌ها از کمبودهایی هم رنج می‌بریم.

ملانوری بیان کرد: در بخش جاده‌ای، ارتباطات و فرآوری محصولات کشاورزی مشکلات خاص داریم و از معادن استان بهره‌برداری لازم انجام نمی‌شود با این وجود فعالیت‌های خوبی در این حوزه شکل گرفته و ستاد توسعه خاوران سال گذشته به منظور تسهیل روند سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید   رونق تولید و اشتغال نیازمند نگاه حمایتی مدیران است

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای مصوبات تیر سال گذشته ۳۱ پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی مصوب شد و درخصوص پروژه‌های جهش تولید هم ۷۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه انگیزه در این مسیر وجود دارد و حمایت دولت در سطح ملی بسیار موثر استگفت: اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسد بخشی از مشکلات توسعه‌ای در استان مرتفع می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان عصر امروز  چهارشنبه برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی وارد خراسان جنوبی شد.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان زیرکوه شد تا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کند که در این شهرستان مرزی در حال برگزاری است.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها