روایت محورهای مرگ در استان خراسان جنوبی

شهرستان بشرویه حتی یک کیلومتر راه دوبانده ندارد و شاید همین موضوع سبب شده تا از ابتدای سال هشت نفر در محورهای مواصلاتی این شهرستان جان خود را از دست بدهند و باید دید مسئولان چه زمانی برای دوبانده سازی اقدام خواهند کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، صبح شنبه ۱۴ فروردین در همان ساعات ابتدایی صبح، خبری به سرعت منتشر شد، خبری که حکایت از تصادفی خونین داشت که منجر به کشته شدن ۶ نفر از هموطنانمان شد، خبر بسیار تلخ بود چرا که با این حادثه خانواده‌های زیادی داغدار شدند.

ساعت ۷ صبح سرنشینان خودروی رانا در یک چشم برهم زدنی با یک دستگاه خودروی نیسان که انحراف چپ داشت تصادف کرده و تمام سرنشینان خودروی رانا و خودروی نیسان کشته می‌شوند.

از ابتدای امسال تاکنون جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی بشرویه جان هشت نفر از هموطنانمان را گرفته است که این امر نیازمند تدبیر و تلاش بیشتر مسئولان در راستای دوبانده سازی محورهای مواصلاتی است.

در این راستا به میان مردم رفتیم یکی از شهروندان بشرویه به خبرنگار ما گفت: تا کی مردم باید شاهد بروز این قبیل اتفاقات ناگوار باشند؟ حادثه بسیار ناگوار بود مگر دوبانده سازی محور چقدر کار دارد که جان مردم در این محورها گرفته می شود.

یکی دیگر از شهروندان هم که معتقد است بشرویه حتی یک کیلومتر محور دوبانده ندارند گفت: مسیرهای بشرویه عقب ماندگی زیادی دارند و باید مسئولان بیشتر رسیدگی کنند.

وی گفت: مسئولان باید راهکار بدهند و به هرطریقی شده چه از طریق دوبانده کردن بشرویه به سه راهی بشرویه به طبس و یا بشرویه – بجستان، این شهرستان را از بن بست خارج کنند چرا که مردم در تمام پروژه های این شهرستان کمک کرده اند و در تمامی عرصه های انقلاب حرف اول را زده اند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهربشرویه هم با بیان اینکه با هیچ پروژه ای که در زمینه راه شروع شود مخالفتی نداریم، افزود: به طور مثال ما یک پروژه مصوب در سال ۸۸ داشته ایم که تمام فرآیندهای تسهیل را طی کرده است و مجوز را گرفته و بیش از یک میلیاردتومان در سال ۸۹ اعتبار گرفته و اکنون تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است لذا این تاخیرها باعث اجرای یک پروژه در زمانی بیش از ۲۰۰ سال می شود.

بیشتر بخوانید   افزوده شدن بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی طی امسال

حسین زاده با تاکید براینکه ما باهرکاری که مارا از بن بست جاده ای خارج کند موافق هستیم، افزود: از روز اولی که در شورا حضور یافته‌ایم به دنبال همگرایی بوده‌ایم و به دنبال ملتهب کردن جو نیستیم اما اکنون اتوبوس از شهرستان ما عبور نمی کند و جاده اصلی آن به جاده فرعی تبدیل شده است.

اولین و آخرین جاده‌ای که برای این شهرستان کشیده شده مربوط به دهه ۵۰ است

عضو شورای شهرستان بشرویه با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: اولین و آخرین جاده‌ای که برای این شهرستان کشیده شده است مربوط به ۵۵ سال قبل است و ما به بن بست خورده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشکلات جاده‌ای، دسترسی و خروج از شهرستان را سخت کرده است، ادامه داد: اولین و آخرین باری که جاده‌ای از شهر بشرویه کشیده شد به ۵۵ سال پیش باز می‌گردد و ۱۵ سال است که ما به بن بست خورده‌ایم و خودروها کمتر به سمت منطقه ما می‌آیند.

وی ادامه داد: مسیرهای اطراف شهرستان ما برای رسیدن به مشهد تبدیل به بزرگراه شده و دیگر کسی از این مسیر عبور نمی‌کند.

فرماندار شهرستان بشرویه چندی پیش در جلسه بررسی مشکلات راه‌های بشرویه گفت: در طول ۲۰ سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه راه‌های بشرویه نیفتاد، برخی راه‌های خاکی تبدیل به راه‌های اصلی شد اما راه‌های اصلی ما به راه‌های فرعی تبدیل شد.

شفیعی افزود: در یکسال گذشته اقدامات خوبی در حوزه راه بشرویه صورت گرفته اما هرچه تلاش کنیم خسارت سالیان گذشته را نمی شود جبران کرد.

فرماندار بشرویه بیان داشت: در سال‌های اخیر افزایش اعتبار بشرویه به طبس از مسیر خداآفرید را داشتیم اما در سایر راه ها علی رغم پیگیری های بسیار به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

بیشتر بخوانید   مادران و همسران شهدا والاترین جلوه‌های ایثار هستند

وی تاکید کرد: کاهش ترددها از مسیرهای بشرویه و ازرونق افتادن جاده های این شهرستان تاکنون اثرات سوئی داشته و از این پس نیز اگر اقدام جدی و عملیاتی صورت نگیرد آسیب های بیشتری را شاهد خواهیم بود.

فرماندار بشرویه خواستار افزایش سرعت رسیدگی به مسیرهای بشرویه شد تا عقب ماندگی‌های گذشته هرچه سریع تر جبران شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز با اشاره به حادثه تلخ روز گذشته محور بشرویه فردوس گفت: تا این لحظه علت حادثه انحراف به چپ وانت نیسان ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه راننده نیسان از افراد بومی منطقه بوده و از آغاز حرکتش زمان زیادی سپری نشده بود افزود: برای کاهش این قبیل حوادث ناگوار نیاز است تا جاده‌ها یک طرفه شوند تا تعداد افرادی که هیچ نقشی در حادثه ندارند و مقررات را رعایت می‌کنند اما جانشان گرفته می شود کاهش یابد.

بنا به گزارش خبرنگار ما راه‌های مواصلاتی بشرویه به طبس وفردوس قدمتی ۴۰ ساله دارد و این شهرستان فاقد حتی یک کیلومتر راه دوبانده است موضوعی که اگر توجه شود تاثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها