ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر از فردا آغاز می‌شود

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر از فردا دوشنبه ۱۶ فروردین ماه اغاز می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، ناصر خوش خبر ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داوطلبان حضور در عرصه رقابت انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر می توانند از فردا دوشنبه به مدت ۷ روز، برای نام نویسی اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور،ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌ های عشایری از ساعت ۸ صبح فردا دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز و به مدت ۷ روز تا ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی درخصوص روش های ثبت نام داوطلبان گفت: چهار روش برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر درنظر گرفته شده است.

خوش خبر ادامه داد: اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری ، چهار روشی است که برای ثبت نام افراد متقاضی تعیین شده است.

وی متذکر شد: اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله مدارکی است که افراد متقاضی برای ثبت نام باید به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید   راه اندازی دستگاه تشخیص بیماری سل در بیمارستان ولی عصر بیرجند

به گفته وی؛ داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار الزامی است و افراد متقاضی حضور در شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار باید اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم خود را نیز در زمان ثبت نام به همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان درخصوص شرایط ثبت نام متقاضیان نیز گفت: افراد متقاضی حضور در رقابت شوراها، ضمن داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید حداقل ۲۵ سال تمام سن داشته باشند.

خوش خبر خاطرنشان کرد: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی در شورا را دارند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف می باشند.

وی با تأکید بر این که داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی(حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی) از شرایط ثبت نام است، تصریح نمود: اعضای شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند، چرا که تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن، موجب سلب عضویت خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در ادامه به وضعیت روستاهای استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۱۶ روستای واجد شرایط فعالیت شورای استان، در ۲۷ روستا، شوراهای ۵ نفره و در ۸۸۹ روستا نیز شوراهای ۳ نفره تشکیل می شوند.

خوش خبر متذکر شد: در دوره پنجم شوراهای اسلامی تعداد ۴ هزار و ۹۹۵ نفر برای رقابت در انتخابات شرکت نمودند.

بیشتر بخوانید   اهدای خون بانوان در خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری است

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار ثبت نام کنندگان درانتخابات شورای شهر که قبل از عید انجام شد، امیدواریم از انتخابات شورای روستا و عشایر نیز استقبال شود و نخبگان و علاقمندان به رفع مشکلات روستاها، به میدان بیایند تا شوراها در همه مناطق استان شکل بگیرد و گام های ارزنده ای برای رفع مسایل برداشته شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها