صادرات بیش از ۳۹۲ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بین المللی از مرز ماهیرود

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از صادرات و ترانزیت بیش از ۳۹۲ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بین المللی از پایانه مرزی ماهیرود در سال گذشته خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی گرجی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۹۲ هزارتن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بین المللی از مرز ماهیرود صادرات و ترانزیت شده  که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۹۸ ، ۷۶% افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: این میزان کالا در قالب بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ سفر حمل شده  که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۸ شاهد افزایش ۷۳ درصدی تعداد سفر نیز هستیم.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه پایانه ‌مرزی ماهیرود (میل ۷۸) که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان خراسان‌جنوبی و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه (افغانستان) جانمایی شده تنها معبر رسمی فعال در استان خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان است.

گرجی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۵ هزار دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی ماهیرود تردد کرده اند که در جهت رونق مراودات تجاری از استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان با افزایش ساعت کاری، ظرفیت پذیرش ناوگان افزایش داده شده است.

وی بیان کرد: در جهت ایجاد معبر مرزی روان، افزایش و ایمنی ترددها، نسبت به برنامه ریزی و هماهنگی در جهت انجام تشریفات در پسکرانه ها اقدام و پیگیری های به عمل آمده شاهد روان سازی،  تسریع، ایمنی، ارائه خدمات مطلوب و بهتر به رانندگان و تجار در مرز ماهیرود خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   یک تُن و ۴۸۰ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی کشف شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها