پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در خراسان جنوبی پرداخت شد

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال گذشته به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی قناد در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت ازدواج و طلاق اظهار داشت: روند ازدواج در کشور از سال ۹۲ تا ۹۸ سیر نزولی داشته و روند طلاق افزایشی بوده است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در سال ۹۹ علی رغم محدودیت ها و شیوع کرونا، بالاترین درصد تغییرات ازدواج را داشته چراکه این مراسم به صورت آسان برگزار شده است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خواستار تسهیل هرچه بیشتر روند ازدواج و حذف برخی آداب و رسوم شد و افزود: بسیاری از مراسم ها مانند جشن جهیزیه باید در این شرایط کنار گذاشته شود.

قناد با اشاره به تسهیلات ازدواج بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، وام را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از محل منابع قرض الحسنه به جوانان پرداخت شده است، گفت: هزار و ۳۸ نفر در صف دریافت تسهیلات مانده اند.

بنا به گفته معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۴۳ نفر تسهیلات ازدواج را دریافت کرده اند.

قناد از افزایش تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰ به ۷۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: اگر زوج زیر ۲۵ سال و یا زوجه ۲۳ سال باشد، رقم تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در حوزه ازدواج بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان طبق بخشنامه، برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ آموزش های پیش از ازدواج برگزار می کند.

بیشتر بخوانید   پیشرفت های پدافند هوایی دشمن را از تجاوز به ایران مایوس کرد

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از فعالیت دو مرکز تخصصی ازدواج و خانواده در استان برای ارائه آموزش و مشاوره به جوانان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، در هر شهرستان یک مرکز راه اندازی خواهد شد.

قناد با بیان اینکه اختراعات ورزشی جوانان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان حمایت می شود، اظهار کرد: همچنین از آن دسته از طرح هایی که به تایید برسد، حمایت هایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل جوانان مسئله ای فرابخشی بوده و به تنهایی از وظیفه یک دستگاه بر نمی آید، گفت: اداره کل ورزش و جوانان در راستای مهارت افزایی این قشر، طرح سرباز مهارت را اجرایی می کند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا به سربازاران، مهارت های ازدواج و اشتغال اعم از بازاریابی، فروش کالا، مهارت های همدلی و تفکر انتقالی داشتن را آموزش می‌دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها